رخ‌ نمایی مجدد ابولا، خارج از مرز‌های قاره سیاه

ابتلای مجدد به بیماری ابولا پس از مهار این بیمار در مبتلایان در کشور‌های مختلف جهان دانشمندان را با چالشی سهمگین مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌بیماری ابولا یکی از مرگبارترین بیماری‌های جهان است و نخستین بار در سال 1976 ‌در کشور جمهوری دموکراتیک کنگو شناسایی شده است.

بررسی ها نشان می‌دهد، علائم این بیماری شامل تب، ضعف، دردهای عضلانی، سردرد، استفراغ ، اسهال، مشکلات کلیه و کبد و در نهایت مرگ است.

تا به حال بر اساس ‌آمارهایش از 11هزار و 312 نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری هنوز درمان دقیقی ندارد و معمولاً به افراد مبتلا پلاسمای خون افراد نجات یافته از بیماری را تزریق می‌کنند تا بدن آنها بتواند با ویروس مقابله کند.

کارشناسان کشورهای درگیر با این بیماری را شامل گینه، ‌لیبریا و ‌سیرالئون اعلام کرده‌اند.

در حال حاضر آگاهی از اینکه ممکن است بیماری ‌ابولا در نجات‌‌یافتگان پس از یک دوره نامشخص ‌مجدداً نمایان شود، به بحث روز دنیای پزشکی تبدیل شده است.

پس از ابتلای مجدد پرستار انگلیسی ‌پائولین cafferkey به بیماری ‌ابولا و قرنطینه کردن او، پزشکان هشدار داده‌اند که ویروس به صورت نهفته در بخش‌ های خاصی از بدن نجات ‌یافتگان مانند چشم، گوش ها و حتی سیستم اعصاب مرکزی باقی می‌ماند و در صورت مهیا‌ شدن شرایط ‌مجدداً عود می‌کند.

بر این اساس پزشکان در نظر دارند یک طراح غربالگری برای شناسایی افراد نجات یافته از بیماری و قرنطینه تحت نظر قرار دادن آنها جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری در دیگران ایجاد کنند .


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: ابولا ، ویروس ، تب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار