مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه از کاهش 30 درصدی مصرف نفت سفید استان در شش ماهه ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سید رمضان هاشمی در خصوص علت کاهش 46 درصدی در مقایسه با سال 1392، علت را، اجرای طرح پایش خانوارهای دریافت کننده نفت سفید اعلام کرد و گفت: در این طرح خانوارهای دریافت کننده نفت سفید پایش شدند که در نهایت خانوارهای نیازمند واقعی نفت سفید شناسایی شدند.

وی افزود: تا زمان شروع طرح پایش در سال گذشته، 195 هزار خانوار دریافت کننده نفت سفید در استان در سال 1392 وجود داشتند، 20 هزار خانوار از این تعداد، که محل زندگی آنها گازکشی شده بود کالابرگ‌های خود را تحویل دادند.

هاشمی اظهار داشت: با شروع طرح پایش در تاریخ 17 دی ماه 1393 مشخص شد که 65 هزار خانوار وجود خارجی نداشتند و در این مدت نیز نفت سفید دریافت می‌کردند.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند و در نهایت 109 هزار و 500 خانوار وجود دارد و سرانه نفت سفید برای هر خانوار را دو هزار لیتر است که به مرور بین آنها توزیع می‌شود که بیشتر آن جنبه ذخیره‌ای برای زمستان دارد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه افزود: در صورت برودت هوا، شرکت این آمادگی را دارد که کالابرگ فوق العاده 200 تا 300 لیتری را برای استفاده خانوارها اعلام کند.

وی در خصوص آمادگی شرکت پخش فرآروده های نفتی استان برای بروز پدیده "ال نینو" گفت: در حال حاضر میزان ذخایرمان برای تامین نفت سفید در هر شرایط دمایی و حتی در صورت قطع گاز در حد مطلوبی قرار دارد.

هاشمی یادآوری کرد: 729 فروشندگی نفت سفید در سطح استان وجود دارد که بیشتر این فروشندگی‌ها فعال هستند و حتی در شهرهایی که گاز کشی شده‌اند، ما فروشندگی‌ها را نگه داشته‌ایم تا در صورت نیاز و قطع گاز بتوانیم نفت سفید را در اختیار مردم بگذاریم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کرمانشاه ، کاهش ، درصد ، شش ، ماهه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.