ارومیه؛

برگزاری همایش سراسری پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

سردار جلالی در همایش پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات بیان داشت: اگر حوزه ای راهبرد حیاتی دارد، باید پدافند غیرعامل تا سطح نفوذناپذیر افزایش یابد و آستانه حوزه های فعال در کشور با یکدیگر متفاوت است.

برگزاری همایش سراسری پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش پدافند غیرعامل که صبح روز یکشنبه در محل وزارت ارتباطات برگزار شد، عنوان کرد: پدافند غیر عامل به دنبال یک مفهوم سه گانه است: تهدید و اثر تهدید و خنثی سازی اثر تهدید. در گام اول باید باید با شناخت زیرساخت ها و سازه های مهم ، تهدید علیه آنها را بشناسیم. موضوع تهدید شناسی و دشمن شناسی بسیار مهم است که این تهدیدات به صورت طبیعی و انسان ساخت است.

وی در ادامه گفت: کنترل تهدیدات طبیعی بسیار راحت صورت میگیرد و در این نوع تهدیدات خصومت و هدف مغرضانه وجود ندارد اما در اهداف انسان ساز، اراده و هدف و خصومت علیه کشور وجود دارد. در تهدیدات انسان ساخت، محور فناوری با توجه به بازه ی زمانی امروز رشد سریع و در خود فرصت و تهدید را مستتر کرده اند.

سردار جلالی گفت: استفاده از این فناوری برای همگام بودن دنیا، از طرفی تهدید کشورهای مسلط بر این فناوری بسیار مهم است و این فرصت ها و تهدید ها باعث ایجاد سه دیدگاه شده است: فرصت طلبان، انزوا گرایان و محدود کردن فناوری و دیدگاه سوم استفاده از فرصت ها و جلوگیری از تهدیدهاست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل درباره سرمایه های کشور گفت: سرمایه های کشور در گذشته به صورت فیزیکی و انسانی بوده اند اما امروزه به چهار شکل انسانی، فیزیکی، سایبری و معنوی (در سیاست، پرستیژ قدرت و در تجارت سرمایه های تجاری) شکل گرفته است. سریعترین فرایند تبدیل سرمایه های فیزیکی به سایبریست،

وی در خصوص اثرتهدید گفت: آسیب های تهدیدات باید همواره مد نظر باشد. اثرات اولیه و ثانویه، همیشه اثر اولیه مطرح میشود در حالی که اثر ثانویه مهمتر تلقی میشود. اثرات اولیه همیشه حذف یک زیرساخت یا سازه مطرح است در حالی که اثرات ثانویه عاملی بر تهدید امنیت ملی محسوب میشود


انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.