ولایتی در جمع خبرنگاران

ظریف همواره پای بند رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده است / دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر استمرار استکبارستیزی است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دیدگاه جمهوری اسلامی، استمرار استکبارستیزی برگرفته از آرمان های انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است که نماد آن در روزگار ما آمریکا است.

ظریف همواره پای بند رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده است / دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر استمرار استکبارستیزی است
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار خود با خانم بیگنر وزیر اقتصاد، انرژی و تکنولوژی ایالت باباریای آلمان به تشریح این دیدار پرداخت و گفت: هیئت بلند پایه تجاری غریب به 100 نفر از تجار و صاحبان صنایع آلمان امروز به ایران آمدند و میزبان این هیئت وزارت امور خارجه و اتاق مشترک بازرگانی دو کشور بود.

وی در همین باره اضافه کرد: این هیئت بعد از دیدار با همتایان ایرانی خود مایل به حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیدار با من و اخذ دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران پیرامون مسائل و تحولات منطقه بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از مجموعه برخوردها و اظهارنظرهای طرف های آلمانی مشخص بود که عزم جدی در میان صاحبان صنایع و سیاستمداران آلمانی برای ارتباط با ایران وجود دارد.

ولایتی خاطر نشان کرد: برای طرف های آلمانی مهم بود تا دیدگاه جمهوری اسلامی ایران را درباره آینده منطقه و آخرین تحولات سیاسی آن بدانند و من نیز دیدگاه جمهوری اسلامی را برای آنها تشریح کردم.

وی با اشاره به دیدگاه جمهوری اسلامی درباره تحولات منطقه اظهار داشت: دیدگاه جمهوری اسلامی، دیدگاهی سازنده در جهت همکاری با کشورهای منطقه و مقابل با افراط گری و تروریسم است.

ولایتی در ادامه تشریح دیدار خود با طرف های آلمانی گفت: آن ها از من درباره آینده ایران سوال کردند و من نیز در پاسخ آینده ایران و هم چنین آینده منطقه را روشن توصیف کردم و در کنار آن نیز تاکید داشتم که دستیابی آرمان های بلند مردم منطقه غرب آسیا به طور کوتاه مدت مقدور نیست بلکه به دلیل پیچیدگی های موجود در این منطقه، باید با تدبیر بیشتری با مسائل برخورد شود که این مستلزم یک بازه زمانی طولانی است.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت تعیین کننده منطقه ای طالب رفع تنش ها در منطقه است گفت: مشارکت ایران در اجلاس وین و کمک به کشورهای مشروع منطقه برای مقابله با گروه های تروریستی، نشان دهنده دیدگاه ما در منطقه است.

وی هم چنین در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار اخباری درباره جمع آوری سانترفیوژها از تاسیسات هسته ای بدون توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری ابراز کرد: من از جزییات آن چه اتفاق افتاده، اطلاع به روز شده ای ندارم اما می دانم آنچه که مقام معظم رهبری درباره مسائل هسته ای و اجرای برجام فرموده اند، مطبع است.

ولایتی ادامه داد: آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پی سال ها فعالیت در حوزه سیاست خارجی نشان داده که در حوزه وزارت خارجه همواره به رهنمودهای مقام معظم رهبری پای بند بوده است.

وی در همین باره تاکید کرد: در مسائل اصلی سیاست خارجی براساس آنچه در قانون اساسی آمده و مصلحت اقتضا می کند عمل می شود و راه دیگری جز این وجود ندارد.

ولایتی در بخش دیگری از اظهارات خود پیرامون لزوم استکبارستیزی گفت: دیدگاه جمهوری اسلامی، استمرار استکبارستیزی برگرفته از آرمان های انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است که نماد آن در روزگار ما آمریکا است.

وی ادامه داد: آمریکا همواره در پی آن بوده که منافع کشورهای جهان سوم و مسلمان مظلوم منطقه را به نفع خود مصادره کند.

ولایتی هم چنین درباره فاجعه منا و عملکرد دولت سعودی اظهار داشت: دولت سعودی باید پاسخگوی مسئولیت خود در حفظ جان حجاج که مهمانان خدا هستند باشد.

وی با بیان اینکه دولت سعودی در انجام وظایف خود قصور کرده است گفت: باید معلوم شود که پیرامون فاجعه منا چه کسی یا چه کسانی مقصر بوده اند و تسهیلات لازم برای کمیته حقیقت یاب فراهم شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: ظریف ، احزاب ، رهبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار