در نشست «نفوذ ممنوع» در دانشگاه امیرکبیر/

شریعتمداری: "مرگ بر آمریکا" عقربه قطب‌نمای نشان دادن دشمن است

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: شعار مرگ بر آمریکا" عقربه قطب نمایی است که دشمن اصلی را نشان می‌دهد تا نگاه ما به جوانب فرعی و مسائل پیرامونی مشغول نشود و از دشمن اصلی غافل نشویم.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان و فعال سیاسی در نشستی که امروز (سه شنبه) تحت عنوان «نفوذ ممنوع» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد، در خصوص مسئله نفوذ و چگونگی دامنه آن گفت: در خصوص مسئله نفوذ باید از یکی دو گام جلوتر شروع کنیم و به برخی راه های آن اشاره و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم در قدم اول باید تابلویی داشته باشیم و روی آن مختصات موقعیتی خود را شرح دهیم و تا برداشت دقیق از این مختصات نداشته باشید نمی توانید فلش های نفوذ را کشف کنید.

این فعال سیاسی ادامه داد: درگیری ما با آمریکا درگیری ماهوی است یعنی ماهیت های ما درگیری دارند و مادامی که در حاکمیت و نسخه حکومتی به اسلام ناب تکیه داده باشیم به واسطه ماهیت ظلم ستیز آن نظام آمریکا را نیز ظلم ستیز خواهم دانست و این درگیری ادامه خواهد داشت.

** آمریکا باید از خر شیطان پیاده شود

وی اظهار داشت: این درگیری پس از انقلاب به صورت مستحکم تری ادامه پیدا کرد و تا قبل از آن یا سازش بود یا تسلیم و یا غارت گری، هنگامی این درگیری پایان می پذیرد که یا ما در نسخه حکومتی از اسلام ناب دست بکشیم یا حریف از خوی استکبارستیزی اش دست بکشد که به تعبیر امام(ره) آمریکا از خر شیطان پیاده شود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: آمریکا دشمن قسم خورده ماست و فراموش نمی کنیم رهبرانقلاب بارها این مسئله را مورد تاکید قرار داده اند البته امام(ره) نیز گفته بودند منظور ما از شعار مرگ بر آمریکا مردم آمریکا نیستند بلکه نظام حاکم بر آن است و این شعار عقربه قطب نمایی است که دشمن اصلی را نشان می دهد تا نگاه ما به جوانب فرعی و مسائل پیرامونی مشغول نشود و از دشمن اصلی غافل نشویم.

شریعتمداری معنی نفوذ را ورود مخفی و پنهان دانست و تصریح کرد: برای آسیب رساندن به حریف هدف نهایی نفوذ در بستری است که در آن درگیری پدید آمده باشد و از آنجا که موجودیت ما با موجودیت سلطه در تقابل است باید شناخت کافی از انواع نفوذ پیدا کرده باشیم.

وی یکی از راه های بسیار موثر نفوذ دشمن را شکار میانجی معرفی کرد و گفت: میانجی کسی است که باید دارای سابقه مثبت وشناخته شده میان مردم و مسئولان نظام باشد آدمی با این خصوصیات وقتی از چارچوب نظام و انقلاب می پیچد آماده شکار شدن است کار میانجی این است که با تابلوی سابقه اش در جامعه حضور یابد ولی با شناسنامه کنونی اش عمل کند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در این خصوص یادآور شد: در زمان امیرالمومنین(ع) شریه قاضی به واسطه تابلوی قاضی زمان امیرالمومنین بودن اعتماد مردم را جلب کرده بود اما هویت کنونی شریح با هویت قبلی اش فرق می کرد ومردم این سوال را نپرسیدند که اگر با او علی(ع) است در دارالاماره ابن زیاد چه می کند!

**یک موی گندیده خودیمان را به دشمن نمی دهیم

این فعال سیاسی در خصوص چهره منافق در جامعه نیز اظهار داشت: ویژگی منافق این است که چهره اصلی خودش را مخفی کند اما شما باید با نگاه تیزبینتان مراقب باشید و اگر تفاوت هایی را در برخی افراد احساس کردید سریعا او را متهم به منافق بودن نکنید اما حداقل کار ممکن تردید به او است. راهکار و راه مقابله با این گونه نفوذ مقایسه میان عملکرد و اجرای آن ها با راه اصلی انقلاب است.خاطرم هست که چندی پیش خبرنگار واشنگتن پست از من پرسید که شما با آقای ظریف مخالفید یا دشمنی دارید من در جواب آن گفتم خیر، ما در مواضع مان با آن ها انتقاد داریم و ضرب المثل ایرانی اینجا خوب به کار می آید که یک موی گندیده خودیمان را به آن ها نمی دهیم. کسی که دروازه های نفوذ را مورد ممانعت قرار می دهد و پنهان می کند قطعا باید به او شک کرد.

وی در خصوص اظهارات خود در مورد مسئله نفوذ ادامه داد: کسانی که زمانی از دیوار لانه جاسوسی برای تسخیرش بالا رفتند و حالا امروز آن دیوار تبدیل به دیوار ندبه برایشان شده است توقع دارند پشتش سجده کننده و بقیه هم مثل آن ها سر تعظیم فرود بیاورند. یکی دیگر از راه های نفوذ دو گانه فریب است به ما می گویند ما در منطقه قدرت اول هستیم و هیچ یک از کشورهای منطقه به گرد پایمان هم نمی رسند و حرف های ما سکه رایج منطقه است این حرف ها را می زنند تا ما بگوییم چه نیازی به انقلابی گری داریم آیا تا به حال از خود پرسیدید آقا چرا تکرار می کند انقلاب تمام نشده است؟ زهر ماجرا همین قسمت دوم است که باید بدانیم اگر امروز قدرتی در منطقه هستیم به این دلیل است که انقلابی عمل کرده ایم.

**دانشجویان کتاب های لانه جاسوسی را بخوانند

مدیر مسئول روزنامه کیهان در جمع دانشجویان از آن ها خواست کتاب های لانه جاسوسی را بخوانند و یادآور شد: خود آن ها نیز چندی پیش مسئله نفوذ را به روایت اسناد لانه جاسوسی مورد بررسی قرار داده اند و با وجود این که خیلی از آن کتاب ها را بارها مطالعه کرده اند باز بعضی برایشان تازگی داشته و حتی مصداق عینی اوضاع حال نیز بوده اند.

شریعتمداری همچنین در خصوص صحبت های چند روز پیش یکی از آقایان در یکی از دانشگاه ها مبنی براینکه همه مشکلاتمان از استکبارستیزی است گفت: همه مشکلات مان را از استکبار داریم یا از استکبارستیزی؟ آیا این آمریکا نبود که در اوج غارت گری کاپیتولاسیون را هم می خواست به ما تحمیل کند این مثال همان رئیس و پلیسی است که وقتی به او گفتند از هنگامی که رئیس پلیس شدی دزدها ادامه دارد می گوید پس بدانید اگر من رئیس پلیس نشده بودم چه می شد!

این فعال سیاسی در ادامه خاطر نشان کرد: آمریکایی ها 10- 15 سال پیش به بهانه مبارزه با تروریسم به منطقه حمله کردند و منطقه را به وحشی ترین انواع تروریست ها دچار کردند به اسم آوردن دمکراسی و حامل بودن آن به منطقه آمدند ومرتجع ترین دولت ها مثل عربستان سعودی هم پیمانشان شدند کشوری که حتی یک انتخابات آزاد نیز در دولتش نداشته است.

**نگرانی یکی از روزنامه های اسرائیلی رشد 20 برابری دانشگاه های ایران است

وی در پایان القای ناامیدی را یکی دیگر از راه های نفوذ دانست و گفت: کسی که ناامید شده یعنی آینده را سیاه می بیند و از مسیری که آمده پشیمان می شود و می ایستد و وقتی که ایستاد احتمال بازگشت هم دارد. دیروز در یکی از روزنامه های اسرائیلی خواندم نگرانی آن ها از این است که تعداد دانشگاه های ایران 20 برابر شده و آن ها کمتر از دو سه برابر در این زمینه رشد داشته اند وقتی که می گوییم مدیر وارد می کنیم پس دیگر شعار اشتغالزایی سر می دهیم این حرکت نوعی القای بی آیندگی است وقتی می گویند فقط می توانیم قرمه سبزی و آبگوشت بزباش درست کنیم یعنی القای ناامیدی به جامعه که به مرور اثر هم خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار