مدیر کل سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد این سازمان همچنان در انتظار توضیح ارتش آمریکا درباره حمله به بیمارستان قندوز افغانستان است.

سازمان پزشکان بدون مرز: همچنان منتظر توضیح آمریکا درباره حمله به بیمارسان قندوز هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان پزشکان بدون مرز روز پنجشنبه اعلام کرد باور اینکه حمله ماه گذشته آمریکا به بیمارستانی در افغانستان اشتباه بوده ، دشوار است زیرا گزارش هایی دریافت شده است مبنی بر اینکه یک فروند هواپیما به طرف افراد درحال فرار تیراندازی کرده است.

، کریستوفر استوکس، مدیر کل سازمان پزشکان بدون مرز، در مصاحبه با خبرنگاران گفت این سازمان همچنان در انتظار توضیح ارتش آمریکا درباره این حمله است.

وی افزود:«‌ اطلاعاتی که ما تاکنون به دست آورده ایم نشان می دهد بسیار سخت است باور کنیم این حمله آمریکا یک اشتباه بوده است. بسیاری از کارکنان این بیمارستان هواپیمایی را مشاهده کرده اند که به طرف افراد در حال فرار از بیمارستان تیراندازی می کرده است. براساس قوانین جنگ چنین اقدامی غیر قانونی است.»

استوکس تصریح کرد هنوز سوال های زیادی ازجمله اینکه چه کسی دستور این حمله را صادر کرده است وجود دارد که به آنها پاسخ داده نشده است. 

برخی مقامات افغان گفته بودند ستیزه جویان طالبان از این بیمارستان به عنوان پایگاهی برای خود استفاده می کنند؛ اما سازمان پزشکان بدون مرز چنین ادعایی را با قاطعیت رد می کند.

سازمان پزشکان بدون مرز تاکید دارد این بیمارستان همواره تحت کنترل این سازمان بوده و هیچ جنگجوی مسلح چه پیش از حمله یا در خلال این حمله در آنجا حضور نداشته است.

در حمله آمریکا به این بیمارستان که سوم اکتبر انجام شد دست‌کم 30 نفر کشته شدند. حمله به این بیمارستانی زمانی انجام شد که نیروهای دولتی افغان درحال جنگ برای بازپس گرفتن کنترل این شهر از ستیزه جویان طالبان بودند.

آمریکا اعلام کرده این بیمارستان به طور اتفاقی هدف قرار گرفته است و آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) به طور جداگانه درحال انجام دادن تحقیقاتی در این باره هستند. 


 
انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار