راهنمای خرید وسایل الکترونیک

یکی از موثرترین عوامل در تعیین قیمت ضبط و پخش، قدرت خروجی صدای دستگاه است که هرچه بیشتر باشد، قیمت آن هم بالاتر می‌رود.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رفته رفته با اضافه شدن دیگر وسایل به دنیای ارتباط جمعی، از محبوبیت و فراگیری استفاده از رادیو کاسته شد و مردم بیشتر به تماشای تلویزیون مشغول شدند.

البته در این سال‌ها اضافه شدن یک قابلیت دیگر به رادیوها که پخش نوار کاست بود، توانست بار دیگر استفاده از این وسیله را همه‌گیر کند. تا همین ۱۰ سال پیش هم همین رادیو پخش‌های کاست‌خور، پای ثابت همه خانه‌ها بودند.

اما طی سال‌های اخیر، با پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی، انواع سیستم‌های صوتی در مدل‌ها و طرح‌های متنوع وارد بازار شده‌اند. سیستم‌هایی که با توجه به کارایی‌های متنوع، کیفیت بالا در ضبط و پخش، قدرت پخش صدا و... از قیمت‌های متفاوتی برخوردارند.

فروشندگان لوازم صوتی و تصویری معتقدند، با ورود کالاهایی چون وی سی دی، دی وی دی و سیستم‌های چندکاره که علاوه بر ضبط و پخش صدا، قابلیت پخش تصویر را نیز دارند، میزان فروش سیستم‌های صوتی که تا چند سال پیش بسیار مورد استقبال قرار می‌گرفتند، کاهش یافته است.

باید گفت که سیستم‌های چندکاره صوتی و تصویری، کارایی‌هایی به مراتب بالاتر از دستگاه‌های پخش موجود در بازار دارند و این طور به نظر می‌رسد که تهیه این کالاها به صرفه‌تر از تهیه رادیو پخش است.

یکی از موثرترین عوامل در تعیین قیمت ضبط و پخش، قدرت خروجی صدای دستگاه است که هرچه بیشتر باشد، قیمت آن هم بالاتر می‌رود. البته بازار رادیو پخش هم همانند سایر محصولات الکترونیکی مملو از اجناس تقلبی و بی‌کیفیت است.

برای مثال می‌توان نمونه تقلبی یک دستگاه رادیو پخش که قابلیت پخش MP۳ یا DVD را داشته باشد با قیمتی در حدود ۵۰ هزار تومان هم تهیه کرد. اما باید گفت که این دستگاه‌ها به زودی خراب می‌شوند و بازده مفید آنها به کمتر از یک سال می‌رسد.

توصیه کارشناسان همواره بر این است که در خرید محصولات الکترونیک، به روز بودن آنها مورد توجه قرار گیرد. از آنجایی که بازار محصولات الکترونیکی روز به روز پیشرفت می‌کند، بهتر است هنگام خرید، محصولی انتخاب شود که دست کم تا چند سال قابل استفاده باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار