جوان‌ترین سازنده ربات انسان‌نما در دنیا + تصاویر

نوجوانی یونانی با الهام از فیلم علمی-تخیلی «فولاد ناب» یک ربات انسان‌نما ساخته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان ، دیمیتریس هاتزیس، نوجوان یونانی با الهام از فیلم علمی-تخیلی «فولاد ناب» (Real Steel) با بازی هیو جکمن، یک ربات انسان‌نما ساخته است. این شاهکار صنعتی بخشی از پروژه «این موو» (In Moov) به سرپرستی طراح و مجسمه‌ساز فرانسوی با نام گوئِل لانژوا است. طرحی که در این پروژه ارائه می‌شود در چاپگرهای خانگی سه‌بعدی با ابعاد 12x12x12 سانتی‌متر قابل‌اجراست.

جوان‌ترین سازنده ربات انسان‌نما در دنیا + تصاویر

هاتزیس بیش از 1400 ساعت را صرف برنامه‌ریزی، آزمایش، چاپ و مونتاژ این ربات کرده است. وی در طی یک دوره یک‌ساله 475 تکه چاپ‌شده این ربات را به کمک یک کیلومتر پلاستیک اِ بی اِس (تریپلیمتر مهندسی ارزان قیمت) تولید و سپس با زحمت بسیار روی‌هم سوار کرد و نهایتاً این ربات را که «تروپی» نام دارد، ساخت.

جوان‌ترین سازنده ربات انسان‌نما در دنیا + تصاویر

دیمیتریس یکی از 6 نفری در جهان است که با پیروی از طراحی لانژوا موفق شد این پروژه را تکمیل کند. 5 شرکت‌کننده دیگر شامل خود لانژوا، دو روسی، یک ایتالیایی و یک آلمانی هستند.  این نوجوان به خبرنگار گفته است که در طی مراحل ساخت با 5 نفر دیگر در تماس بود و علی‌رغم اختلاف سنی‌ با آن‌ها مانند همکار با یکدیگر فعالیت می‌کردند.

از ویژگی‌های خاص «تروپی» می‌توان به حرکت مستقل سر و چشم و بازوانی با 5 درجه آزادی حرکتی (DOF) اشاره کرد.  به‌علاوه این ربات 1.85 سانتی می‌تواند حرکات انسان را تقلید و با زبان انگلیسی فصیح صحبت کند. البته هنوز راه بسیاری تا ارائه یک ربات کامل وجود دارد. طبق اظهارات دیمیتریس ازآنجایی‌که هر ربات مدل ارتقا یافته‌ای از ربات قبلی است و مدام در حال به‌روزرسانی، بنابراین شاید مدل نهایی این ربات هیچ‌وقت کامل نشود.

جوان‌ترین سازنده ربات انسان‌نما در دنیا + تصاویر

این اختراع خارق‌العاده جایزه اول فستیوال صنعت انفورماتیک امسال را برای وی به ارمغان آورد. سال گذشته نیز وی مقام دوم را در زمینه طراحی دوباره و ساخت چاپگرهای سه‌بعدی خانگی کسب کرد. 

جوان‌ترین سازنده ربات انسان‌نما در دنیا + تصاویر
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار