وزیر نفت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

بدهکارنفتی: وزارت نفت شماره حساب اشتباه داده است / زنگنه: حرف های چرند زیاد می زنند

وزیر نفت در خصوص ادعای بدهکار نفتی که شماره حساب اشتباه از سوی این وزارتخانه اعلام شده گفت:حرف‌ها چرند زیاد زده می‌شود.

بدهی 5.4 میلیارد دلاری مربوط به دولت قبل/ شماره حساب اشتباه چرندیات استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن زنگنه وزیر نفت در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در رابطه با بدهکار متهم نفتی گفت: تا به این لحظه متهم نفتی ریالی به حساب شرکت نفت پرداخت نکرده است باید از خودش بپرسیم که از روی چه حساب و کتابی عنوان می‌کند که پولی به حساب شرکت ملی نفت ایران واریز می‌کنند.

وی همچنین در خصوص موضوع مافیای نفتی در صنعت نفت گفت: من در این زمینه چیزی را مطرح نکرده‌ام بعضی از افراد بر اساس عملکردشان پرونده آنها در دادگاه پیگیری می‌شود ولی در خصوص فساد مالی در نفت صحبت‌های زیادی کردند و پای این موضوع هستند و در این زمینه هزینه‌های زیادی را پرداخت می‌کنیم امیدواریم که رسانه‌ها ما در مبارزه با فساد همراهی نمایند و اجازه ندهند آدم‌هایی که اموال بیت‌المال را برده‌اند بتوانند اقدامات خودشان را رفع و رجوع کنند و کارهای خلافی راکه کرده‌اند پوشش دهند.

وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران در خصوص اینکه بدهکار نفتی گفته که وزارت نفت شماره حساب اشتباه داده است گفت: حرف‌های آنها چرندیات است که زیاد می‌زنند به هر حال ما شاکی هستیم و از شکایت‌مان دفاع می‌کنیم و نمایندگان ما هم اکنون در دادگاه این موضوع را بررسی می‌کنند.

زنگنه در خصوص‌های زمین‌های بدهکار نفتی در فرشته اظهار داشت: ایشان زمین و اموالی را خریده و از قبل داشته و فعلا به ما وکالت داد‌ه‌اند که تحت تملک وزارت نفت باشد که آنها را بفروشیم و هنوز چیزی را نفروخته‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پول‌های نفت کجاست، گفت: من هم در این خصوص اطلاعاتی ندارم.

زنگنه در رابطه با بدهی 5.8 میلیارد یورویی این بدهکار نفتی گفت: ما هم اکنون این موضوع را پیگیری می‌کنیم و حرف‌هایی که این متهم عنوان می‌کند که ما در تاجیکستان و مالزی سرمایه داریم این طور نبوده است و شرکت ملی نفت از سال‌های قبل از این دولت میعانات گازی را به یک شرکت دولتی در امارات فروخته و این پول‌ها به دلیل تحریم بلوکه هستند مانند پول‌هایی که وزارت نفت در ژاپن و هند دارد بنابراین وزارت نفت از اوایل اردیبهشت ماه روشی را انتخاب کرد که پول را قبل از تحویل محموله دریافت نماید.

وی همچنین در پایان در خصوص افزایش سقف تولید نفت ایران در اوپک گفت: ما هم اکنون منتظر لغو کامل تحریم‌ها هستیم که تولیدمان را افزایش دهیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
معلومه شرکت نفت مافیایی اداره میشه و ارثیه اجدادی عده خاصیه و گرنه یک نمونه واضح و ساده که نشانه فساد در این صنعته اینکه چرا کسی که تو شرکت نفت کار میکنه فرزندانش و اشناهاش نیز اونجا استخدام شده و اصلا براشون حق خانوادگی ایجاد شده! مگه شرکت نفت و خود نفت ارث پدر اوناست? ایا نفت ملی نیست و مال همه نیست? چرا عده ای با رانت و درآمدهای میلیاردی اونجا مشغول میشن و فرزندانشان هم همه نفتی میشن اما بقیه مردم باید برای شندرغاز سگ دو بزنند? معلومه که وزارت نفت رانت داره و مافیایی اداره میشه!لطفا اگر وجدان دارید نظر منو بگذارید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
ببخشیدا
برای واریز یک هزار تومان ناقابل باید فرم پر کرد و شماره حساب کامل و درست دارد ضمنا مسئول باجه هم اول شماره حساب و نام صاحب حساب را چک می کند . چطور !!!!!! وزارت نفت !!!!! به اون گندگی نتونسته یه شماره درست بده؟ معلومه که بابک جان یک صخره ای به کفش دارد نه ریگ
آخرین اخبار