پزشکیان: پدیده زیرمیزی با رصد اموال برخی پزشکان اثبات می‌شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است رصد اموال برخی پزشکان، عدم رفع پدیده زیرمیزی را اثبات می‌کند

"مسعود پزشکیان" عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پدیده زیرمیزی با وجود شکاف عمیق میان دریافتی پزشکان هنوز در کشور رخ می‌دهد، گفت: زمانی که در جامعه پزشکانی با تخصص و میزان تحصیلات یکسان دریافتی مشترکی ندارند برخی برای ایجاد تعادل، اقدام به دریافت زیرمیزی می‌کنند و کسی هم نمی‌تواند جلوی این بی‌نظمی را بگیرد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو تصریح کرد: مکانیزم پرداخت یکی از کانون‌های بی‌نظمی در کشور است لذا تا رفع این شکاف و عدم تعادل ،برخی پزشکان به اسم زیرمیزی و یا حتی به صورت علنی درخواست پول‌های مازاد از مردم خواهند کرد.

وی با تاکید براینکه مسئولان نباید در این زمینه به مردم اطلاعات غلط بدهند، اظهار کرد: مسئولان اعلام می‌کنند که پدیده زیرمیزی دیگر در کشور وجود ندارد اما با رصد اموال برخی پزشکان می‌توان فهمید که با درآمد 8 و یا 10 میلیون تومانی نمی‌شود چنین خودرو و یا منزلی را تهیه کرد.

پزشکیان با اشاره به اینکه شکاف طبقاتی و میزان دریافتی در کشورهای پیشرفته 2 یا 3 برابر است، گفت: در کشورمان این اختلاف و شکاف دریافتی پزشکان به 300 و یا 30 برابر هم می‌رسد و نمی‌توان برای حذف مسائلی همچون زیرمیزی متوسل به زور شد.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: برخورد، دستگیری و زندانی کردن پزشکان متخلف مشکل را حل نمی‌کند بلکه باید با برقراری عدالت در مقابل بی‌نظمی و شکاف میان دریافتی‌های پزشکان ایستاد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
برچسب ها: مجلس ، زیرمیزی ، پزشکیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار