خضری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

لزوم افزایش تعرف‌های پرستاری در سال 94/ تلاش برای رفع مسائل زیر بنایی طرح تحول سلامت در سال جدید

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: موضوع ارزش نسبی خدمات پرستاری باید در اجرای طرح تحول سلامت در سال 94 مورد اهمیت قرار گیرد.

رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت در سال 93 گفت: اجرای این طرح در سال 93 قطعا بدون نقص نبوده و معایب و مزایای خود را داشته است.

وی کاهش پرداختی از جیب مردم را از مزایای طرح تحول سلامت ارزیابی کرد و افزود: این موضوع باعث رضایتمندی بین مردم شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه بازنگری در تعرفه و ارزش نسبی خدمات در این طرح باعث کنترل زیر میزی شد، تاکید کرد: ضرورت دارد تا در اجرای رفع پدیده زیرمیزی و برخورد با متخلفان نظارت ویژه‌ای وجود داشته باشد.

خضری در ادامه با اشاره به اینکه عدم بازنگری در تعرفه‌های کادر پرستاری یکی از نواقص طرح تحول سلامت بود، تصریح کرد: تعرفه پرستاران از جمله موضوعاتی در طرح تحول سلامت بود که نیاز به توجه مسئولین ذیربط داشت چرا که پرستاران عضو اصلی تیم درمان بوده و طبق مسئولیت‌های داده شده باید نیازهای رفاهی آن‌ها هم مورد اهمیت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ارزش نسبی خدمات پرستاری باید در طرح تحول سلامت واقعی‌تر دیده شود.

خضری تاکید کرد: موضوع ارزش نسبی خدمات پرستاری باید در اجرای طرح تحول سلامت در سال 94 مورد اهمیت قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که طرح تحول سلامت در باب مسائل زیربنایی با کمبودهایی همراه بود که باید برای آن  تلاش شود، تصریح کرد: در حال حاضر بین 40 الی 45 هزار تخت بیمارستانی نیاز داریم که هر سال بتوانیم 4 الی 5 هزار تخت به آن اضافه کنیم که این موضوع 10 الی 13 سال بازده زمانی آن است.

 خضری افزود: هم چنین در حال حاضر 60 هزار پرستار  و بالای 1500 تا 2000 پزشک متخصص و پزشک عمومی کمبود نیرو داریم.

این نماینده مجلس با بیان این که آمارهای ارائه شده در خصوص میزان پزشکان عمومی در کشور با آمارهای اعلام شده همخوانی ندارد تصریح کرد: ما در خوشبینانه‌ترین حالت 30 هزار پزشک عمومی فعال و درگیر طبابت در کشور داریم که با آمارهای اعلام شده همخوانی ندارد.

خضری در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیازمند تربیت پزشک عمومی مجرب در کشور هستیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، مجلس ، تعرفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار