قیمت روادید عراق برای اربعین امسال 30 دلار اعلام شد

مسئول ستاد اربعین گفت: ویزای عراق برای اربعین امسال 30 دلار تعیین شده که در تلاش هستیم تا برای رفاه حال زائران، این مبلغ را به طور مجدد کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و مسئول ستاد اربعین در برنامه تیتر امشب شبکه خبر اظهار داشت: طی مذاکرات صورت گرفته سرکنسولگری ایران در عراق مبلغ روادید زائران ایرانی در مراسم اربعین امسال 10 دلار کاهش یافت.
وی افزود: ویزای عراق برای اربعین امسال 30 دلار تعیین شده که در تلاش هستیم تا برای رفاه حال زائران، این مبلغ را به طور مجدد کاهش دهیم.
مسئول ستاد اربعین با اشاره به اینکه متولی و میزبان اصلی مراسم اربعین دولت و مردم عراق هستند، گفت:  نقش محوری در حوزه های امنیت، نقل و انتقال و خدمات دهی به زائران توسط دولت عراق انجام می گیرد و نهادهای مختلف ایران از جمله سپاه پاسداران، شهرداری و وزارت امور خارجه به کمک آنها می روند.
ذوالفقاری ادامه داد: در ستاد اربعین امسال کمیته های مختلفی تعریف شده که هر کدام بخشی از فعالیت ها را عهده دار هستند و وظیفه اعزام، اسکان و تغذیه تا نقاط مرزی به صورت متمرکز بر عهده سازمان حج و زیارت است.
وی تصریح کرد: دریافت نذورات و مشارکت های مردمی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام می گیرد و تأمین امنیت زائران اربعین در ایران بر عهده نیروی انتظامی است.
ذوالفقاری با بیان اینکه سازمان هلال احمر مسئول کمیته امداد و نجات ستاد اربعین است، گفت: هلال احمر در نظر دارد تا دپوی مواد غذایی، امکانات اسکان و پشتیبانی را در نقاط مرزی مهیا کند.
مسئول ستاد اربعین خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردها حضور بیش از 2 میلیون زائر در مراسم اربعین 94 را پیش بینی کرده و به زائران توصیه می کنیم که همه آنها مرز مهران را برای سفر به کشور عراق انتخاب نکنند.

100 هکتار زمین برای پارکینگ زائران اربعین در نظر گرفته شده است

در ادامه محمدرضا مروارید، استاندار ایلام با اشاره به افزایش سطح خدمت دهی به زائران مراسم اربعین امسال گفت: 100 هکتار زمین به منظور پارکینگ برای ماشین های سواری در نظر گرفته شده که هم اکنون 60 هکتار آن به طور کامل آماده است.
وی تصریح کرد: در مرز مهران آمادگی پذیرش و انتقال 3 میلیون زائر اربعین فراهم شده و هم چنین معابر جاده ای از 10 کیلومتر قبل از مهران و 11 کیلومتر تا مرز عراق به صورت چهاربانده وسعت یافته است.
مروارید یادآور شد: سرویس های بهداشتی در نظر گرفته شده در مرز مهران نسبت به سال گذشته ده برابر بیشتر شده‌اند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۸ دی ۱۳۹۴
منو تو تلگرام بزارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
توروخدا قیمت نهایی روهرچه زودتر علام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
ما دیروز رفتیم 2 تا شعبه کاگزاری عراق در م ولیعصر گفتن همون 40 دلار ،بعدم گفتن برو از همونکه توتلوزیون گفته بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
تورو خدا رایگانش کنید خیلیا هستن مشتاق دیدار اباعبدالله الحسین هستن امابه دلیل مشکلات مالي نمیتونن برن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۴
اخرش هم کارت ملی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۴
تلاش کنید لطفا اگه میشه برای روادید کمترین پول رو بخوان من هزینه زیادی کردم واسه گرفتن گذر نامه لطفا . به خاطر امام حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۴
خيلي ها دوست دارن برن بخاطر مشکلات مالي نميتونن. خواهش ميکنم پيگيري کنيد تا رايگاه بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۴
آقا شفاعتمون کن به ما که اسممان شیعه است
از خود چیزی ندارم مولاجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۴
آخه چرا این کارو میکنید؟چرا یه قیمت نهایی نمیگید؟من الان رفتم با نرخ چهل دلار ویزا گرفتم،بعد الان شده سی دلار،چند روز دیگه میشه ده دلار،پس این همه پول بیشتری که از ما گرفتید چی میشه؟