جشنواره ملی قرآن دانشجویان تغییرات رو به رشدی داشته است

داور مسابقات بین المللی قرآن با اشاره به تغییرات ایجاد شده در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان و روند رو به رشد آن، گفت: برای بررسی وضعیت این جشنواره باید یک گروه ارزیاب تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کریم دولتی، داور مسابقات بین المللی قرآن در خصوص جشنواره ملی قرآن دانشجویان و تأثیرات آن در ترویج فعالیت های قرآنی در دانشگاه ها گفت: این مسابقات نیز مانند سایر مسابقات قرآن ارگان ها و دستگاه ها و خصوصاً مسابقات قرآن سازمان اوقاف، دستاوردها و خروجی هایی را به همراه داشته است که یکی از آنها گسترش فعالیت های قرآنی در دانشگاه‌ها بوده است.

وی با تأکید بر اینکه تأثیرات این مسابقات حتی به مراتب می تواند بالاتر و بیشتر از سایر مسابقات قرآن در کشور باشد، افزود: مسابقات دانشجویی برای قشری خاص برگزار می شود که هم تحصیلکرده هستند و هم اینکه افرادی هستند که در آینده سمت های کلیدی را در کشور خواهند داشت.
این داور مسابقات بین المللی قرآن تصریح کرد: لذا از این جهت به اعتقاد من هر چقدر مسابقات دانشجویی با کیفیت بالاتر و با تنوع رشته های متناسب با دانشجویان و رعایت استانداردهای لازم برگزار شود، قطعاً به رشد فعالیت های قرآنی در دانشگاه‌ها کمک خواهد کرد.

مسئول کمیته فنی و محتوایی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم عنوان کرد: اگر بخواهیم دقت بیشتری بر برگزاری این مسابقات داشته باشیم و آن را دقیق ارزیابی کنیم، می طلبد که گروهی تشکیل شده و مسابقات را از نزدیک بررسی کنند و در آن به بررسی کیفیت برگزاری مسابقات در سال های مختلف توجه کنند و هر جایی که اشکال و نقصی وجود دارد، آن را مطرح کرده و در برابر آن طرح داده شود.

وی با اشاره به اینکه انتقاد کردن صرف از یک فعالیت و یک مسابقه بدون ارائه طرح برای پیشبرد آن منطقی نیست، گفت: اینکه صرفاً از یک طرح، یک مسابقه و یا یک برنامه قرآنی خاص صرفاً انتقاد کنیم، مشکلی را برطرف نخواهد کرد. برای اینکه مسابقات دانشجویان به آن جایگاه اصلی خود برسد باید دست در دست هم دهیم و از همه کمک بگیریم تا این مسابقات اگر ضعفی هم دارد برطرف شود و سال به سال شاهد ارتقاء آن باشیم.

این داور مسابقات بین المللی قرآن در بخش دیگری از این گفت وگو در پاسخ به سؤالی در مورد جایگاه فعلی این مسابقات در عرصه فعالیت های قرآنی کشور، گفت: این مسابقات در حال حاضر از جایگاه خوب و مناسبی برخوردار است و بیرون آمدن حفاظ و قاریان سطح بالا از دل این مسابقات تنها یک نمونه از جایگاه این مسابقات در عرصه فعالیت های قرآنی کشور است.

این حافظ کل قرآن در عین حال به لزوم ایجاد تغییرات در مسابقات بعد از برگزاری چندین دوره آن به یک شکل، اشاره و خاطرنشان کرد: اگر تغییرات رو به رشدی در مسابقات قرآن دانشجویان رخ دهد، بسیار مطلوب خواهد بود، در حال حاضر نیز رشته های این مسابقات تغییرات لازم را پیدا کرده است و تنوع خوبی در رشته های این جشنواره به چشم می خورد.

کریم دولتی اذعان کرد: اگر سیری در این جشنواره از ابتدا تا کنون داشته باشیم متوجه تغییرات روبه رشد و رو به جلو این مسابقات خواهیم شد، با این وجود اگر گروهی بنشینند و ارزیابی مطلوبی از این جشنواره داشته باشند و کل مسائل و حاشیه های مسابقات را بررسی کنند، احتمال قریب به یقین جای تغییرات دیگر نیز وجود خواهد داشت.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار