جان کری: تاثیرات منفی تغییرات جوی همه جهان را تهدید می کند

وزیر خارجه آمریکا گفت در صورتی که با تغییرات جوی برخورد نشود پیامدهای منفی ناشی از آن امنیت همه جهان را تهدید خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جان کری وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی در دانشگاه اولد دامینیون گفت: ما در حالی در آستانه روز کهنه سربازان در این جمع حاضریم که اوایل این هفته زمانی که دو پیمانکار نظامی آمریکا در هنگام آموزش های پلیسی در خاورمیانه در اردن کشته شدند باردیگر این مسئله به ما خاطر نشان شد که نظامیان آمریکایی همچنان در مناطق مختلف جهان در خط مقدم نبرد حضور دارند. آنها هر روز جان خود را به خطر می اندازند تا از منافع ما حمایت کنند و از آزادی ما دفاع کنند.

صبح امروز من در مراسمی دویست و چهلمین سالروز تشکیل تفنگداران دریایی شرکت کردم. امروز روزی بزرگ برای تفنگداران دریایی آمریکا به شمار می رود. من خاطرات حضور خود بر روی عرشه یک ناوشکن آمریکایی در مناطق جنوب شرق آسیا را که زندگیشان با مناطق ساحلی گره خورده است را به خاطر دارم.

آینده این مناطق و همه مناطق نزدیک به دریا در همه نقاط جهان به این بستگی دارد که ما به عنوان عضو جامعه جهانی در کنار هم جمع شویم تا بتوانیم با چالش تغییرات اقلیمی برخورد کنیم و آن را حل وفصل کنیم. من از مدتها پیش به عنوان یک طرفدار محیط زیست فعالیت کرده ام.

من بسیار پیش از آنکه معاون فرماندار ماساچوست شوم و مدتها پیش از آنکه به عضویت کنگره درآیم به عنوان یک طرفدار محیط زیست فعالیت می کردم. من همه مدت زندگی خود به عنوان یک طرفدار محیط زیست فعالیت کرده ام.

با این حال دلیل اینکه من تغییرات اقلیمی را به عنوان یکی از اولویت های اصلی فعالیتم به عنوان وزیر خارجه آمریکا قرار داده ام تنها به این خاطر نیست که تغییرات اقلیمی محیط زیست را تهدید می کند بلکه منجر به رویدادهای ناشی از آب و هوای شدید می شود، آمادگی نظامی ما را تضعیف می کند، موجب تشدید درگیری ها در جهان می شود.

تغییرات جوی تهدیدی برای امنیت آمریکا و تهدیدی برای امنیت و ثبات همه کشورهای جهان است. زمانی که ما درباره تغییرات جوی صحبت می کنیم منظور ما تاثیر منفی آن بر مردم همه جهان است. تغییرات جوی بر همه شهرها تاثیر منفی می گذارد. تغییرات جوی بر روی کل کشورها تاثیر منفی می گذارد و شوک های اساسی به نظام کشاورزی جهان وارد می کند.

زمانی که ما از مبارزه با تغییرات جوی صحبت می کنیم منظور ما تنها برخورد با چالش های زیست محیطی نیست. ما همچنین باید خود را برای پیامدهای اجتماعی و سیاسی ناشی از خراب شدن محصولات کشاورزی، کمبود آب، خشکسالی، شیوع بیماری های همه گیر صحبت می کنیم.

ما باید سطح آمادگی امنیت ملی خود را برای واکنش در برابر ویرانی های احتمالی تاسیسات حیاتی زیربنایی و حرکت گسترده آوارگان و پناهجویان به ویژه در مناطقی که اکنون زمینه ساز افراط گرایی خشونت بار و تروریسم است بالا ببریم.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار