رئیس کمیسیون تقنینی مجلس اعلای افغانستان شنبه آتی به تهران سفر می‌کند

محی‌الدین منصف رئیس کمیسیون امور تقنینی مشرانو جرگه افغانستان شنبه هفته آینده برای دیدار با مسئولان کشورمان به تهران سفر می‌کند.

رئیس کمیسیون تقنینی مجلس اعلای افغانستان شنبه آتی به تهران سفر می‌کندبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلام محی‌الدین منصف رئیس کمیسیون امور تقنینی، عدلی و قضایی از مشرانو جرگه افغانستان در رأس هیأتی پارلمانی روز شنبه (23 آبان ماه) به تهران سفر می‌کند.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است که این هیأت پارلمانی در این سفر چهار روزه، با برخی از مقامات و نمایندگان مجلس دیدار و درباره مسائل دو جانبه گفت‌وگو کند.

گفتنی است؛ مشرانو جرگه مجلس علیایِ شورای ملی افغانستان است. قوه مقننه افغانستان از دو مجلس سفلی ولسی جرگه و مجلس علیا (مشرانو جرگه) تشکیل می‌شود.

مشرانو جرگه ۱۰۲ نماینده دارد که یک‌سوم توسط شوراهای ولسوالی‌ها (۳۴ نماینده از ۳۴ ولایت) برای یک دوره سه‌ساله انتخاب می‌شوند. یک‌سوم توسط شوراهای ولایتی (۳۴ نماینده از ۳۴ ولایت) برای یک دوره چهارساله انتخاب شده و یک‌سوم دیگر توسط رئیس‌جمهور انتصاب می‌شوند. نیمی از اعضای انتصابی بایستی از زنان باشند. دو نفر نماینده افراد معلول و مجروح و دو نفر هم از بین کوچی‌ها باشند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار