آمانو: تهران به تمامی تعهداتش عمل کرده است/ تغییر کاربری در پارچین مشاهده نشد

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران به تمامی تعهداتش در نقشه‌ راه عمل کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با بیان اینکه ایران به تمامی تعهداتش در نقشه‌راه عمل کرده و گفت آژانس در حال آماده‌سازی گزارش نهایی درباره موضوع PMD است.
 
وی، که امروز چهارشنبه در کنفرانس خلع سلاح و منع گسترش تسلیحات هسته ای اتحادیه اروپا، سخنرانی می‌کرد، ادامه داد: مسائلی هست که ایران باید به آنها پاسخ دهد. 

وی تصریح کرد: ایران به تمامی تعهداتش در نقشه راه عمل کرده و تنها نشست جمع‌بندی باقی مانده است. 

آمانو افزود: ایران رایزنی‌ها با آژانس در موضوع ادعایی جنبه‌های نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای به اتمام رسانده و این نهاد، نتایج مربوط به این مورد را پس از تحلیل، در گزارش نهایی خود اعلام خواهد کرد. 

آمانو گفت: در بازدید از سایت پارچین در ایران مشاهده نکرده است که هیچ یک از ماشین آلات و تاسیسات این مرکز تغییر کاربری داده شده باشند.

وی  افزود: : با این حال آژانس در حال تجزیه و تحلیل مشاهدات کارشناسان خود از پارچین است.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت این آژانس برای فعالیت های خود به 9 میلیون و 200 هزار دلار نیاز دارد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود این آژانس از تخصص لازم برای انجام دادن فعالیت های خود برخوردار است ولی به کارشناسان بیشتری نیاز دارد.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۴
خدا لعنتتون کنه این همان بهانه ایست که سالها به خاطر آن ملت ما رو تحریم کردیدامید وارم هرگز راه نجات را نیابید و کور بمیرید
آخرین اخبار