آیت‌الله مومن:کار پدافند مقابله با نفوذ کفار است

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: کار پدافند غیرعامل این است که جلوی نفوذ کفار را بگیرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ   گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله محمد مومن عضو فقهای شورای نگهبان پیش از ظهر پنجشنبه در همایش پدافند غیرعامل در آموزه‌های دینی با نگاهی به آیه "نفی سبیل" که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، پیشگیری از گرفتاری‌هایی که دشمن برای نظام پیش می‌آورد را مهم دانست و تأکید کرد: لزوم برخورد غیرعامل با خطرات دشمنان از نظر دینی و شرعی مورد عنایت است.

به گفته نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری، اصل اینکه شرعا باید پدافند غیرعامل داشته باشیم مسلم است.

وی با تفسیر آیه "نفی سبیل" اظهار داشت: خداوند هرگز برای کفار راهی را قرار نمی‌دهد که بر مومنان تسلط پیدا کنند.

آیت‌الله مومن تأکید کرد: باید مقابل حیله و نیرنگی که کافر در قسمتی از امور مسلمانان به کار می‌برد که به مسلمانان آسیب بزند بایسیتم و نگذاریم حیله آنها کارساز شود.

عضو فقهای شورای نگهبان با ذکر مثالی از حیله دشمنان در خرید دام مولد اظهار داشت: سال ۱۳۵۵ که در دوران تبعید بودم، عده‌ای از دامداران اطراف آن منطقه می‌گفتند در زمان گذشته حدود ۵۵ هزار دام در کوه‌های آن منطقه می‌چریدند ولی عده‌ای از سوی رژیم شاهنشاهی مأمور شده بودند که دام‌های مولد را با چند برابر قیمت خریداری کنند و این وضعیت باعث شده تعداد گوسفندان آن منطقه به ۵ هزار رأس برسد.

وی گفت: آنهایی که گوسفندان مولد را به چند برابر قیمت می‌خریدند عاملان کفار بودند که بر نظام ایران تسلط داشتند و الان هم اگر بتوانند، بر کشور تسلط پیدا می‌کنند. کار پدافند غیرعامل این است که جلوی این گونه فعالیت‌ها گرفته شود و افرادی که آسیب می‌بینند را متوجه کنند که این کار به کشور لطمه می‌زند.

آیت‌الله مومن اضافه کرد: کشور اسلامی باید مستقل باشد نه اینکه کلک بزنند و اجناس تولیدی را با قیمت بالا خریداری و منشأ تولید را با مشکلات جدی مواجه کنند.

به اعتقاد نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری پدافند غیرعامل باید آموزه‌های دینی را به تولیدکنندگان بیاموزد که حاضر نشوند دام‌های مولد را حتی با چند برابر قیمت بفروشند.

این استاد حوزه با بیان اینکه اگر اسلام بخواهد مقابل کار غلط استکبار بایستد آموزش دادن به افراد خیلی مهم است، تصریح کرد: اگر تولیدکنندگان لبنیات و گوشت در فروش دام‌های مولد آزاد باشند و اسلام و مسلمانان نسبت به این کار سکوت کنند، برای آنها راهی قرار داده می‌شود که کفار بتوانند اقتصاد و کشاورزی را از ایران ببرند.

آیت‌الله مومن تأکید کرد: ممکن است دشمنان در برابر پیشرفت فرهنگی، علمی و اقتصادی ما مانع شوند. اگر اسلام در اینجا حرفی نزند و مسلمانان هیچ وظیفه‌ای در برابر این حرکت نداشته باشند، خلافکاری‌های عظیم رخ می‌دهد.

منبع:سازمان پدافند غیر عامل

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار