ورود ارتش سوریه به فرودگاه نظامی مرج السلطان در ریف دمشق

نیروهای ارتش سوریه وارد فرودگاه "مَرْجُ السلطان" در ریف دمشق شده‌اند و در حال پیشروی در آن هستند.

ورود ارتش سوریه به فرودگاه نظامی مرج السلطان در ریف دمشقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛شبکه المیادین گزارش داد: ورود ارتش سوریه به فرودگاه نظامی مرج السلطان در غوطه شرقی در ریف دمشق ، آغاز پیروزی های بعدی ارتش سوریه در در این مناطق است است.

محمد الخضر خبرنگار این  شبکه تلویزیونی با اعلام این خبر افزود: نیروهای ارتش سوریه وارد فرودگاه مَرْجُ السلطان شده اند و در حال پیشروی در آن هستند.

نیروهای ارتش سوریه از سه هفته قبل در اطراف این فردگاه در حال نبرد بودند و گام به گام تا رسیدن به آن پیشروی کردند. اهمیت این اقدام از آن جهت است که ارتش بر منطقه مهمی که قلب غوطه شرقی محسوب می شود مسلط شده است.

این منطقه پایگاه جیش الاسلام و گردان عمر وابسته به جبهه النصره است که از 2012 در دست آنها بوده است. این گروهها استحکامات زیادی در این منطقه ایجاد کرده اند بنابر این پیشروی ارتش سوریه در این منطقه بسیار مهم است و می تواند آغازی بر عملیات ارتش در مناطق مختلف غوطه محسوب شود. 

علاوه بر این ارتش توانسته است بر یک پایگاه هوایی تسلط پیدا کرده و در آینده از آن بهره برداری کند. 

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد وائل الحلقی نخست وزیر سوریه سد «دریکیش» را در طرطوس واقع در استان لاذقیه افتتاح کرد.

 این سد با هزینه چهارصد و پنجاه و دو میلیون لیره ساخته شده است.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار