سمیر مقبل: فرانسه به قولش برای مسلح کردن ارتش لبنان عمل نکرد

وزیر دفاع لبنان گفت فرانسه به قول خود برای مسلح کردن ارتش لبنان عمل نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سمیر مقبل وزیر دفاع لبنان گفت فرانسه در تحویل دادن تجهیزات نظامی به ارزش سه میلیارد دلار که عربستان سعودی پرداخت هزینه آن را به عهده گرفته بود تأخیر داشته است و او امیدوار است پارلمان لبنان با اختصاص یک میلیارد و ششصد میلیون دلار بودجه به تامین تسلیحات ارتش طی پنج سال آینده موافقت کند.

مقبل این سخنان را در مصاحبه با خبرگزاری رویترز در حاشیه نخستین نشست پارلمان لبنان در بیش از یک سال اخیر بیان کرد. هدف از این نشست، تصویب قوانین مالی است که کشور برای ادامه فعالیت نهادهایش به آنها نیاز دارد.

فرانسه و لبنان در نوامبر سال گذشته توافقنامه ای به ارزش سه میلیارد دلار برای خرید سلاح و تجهیزات نظامی فرانسوی برای ارتش لبنان امضا کردند که تامین هزینه آن را عربستان برعهده گرفت.

اما مقبل گفت واردات سلاح از فرانسه به لبنان بیش از چهار ماه است متوقف شده است.
وی افزود، «در خصوص هدیه عربستان، ما از فرانسوی ها در مجموع سلاح هایی به ارزش 600 میلیون دلار دریافت کردیم. اکنون تحویل سلاح ها با تاخیر مواجه شده است که علت اصلی آن مسئله ساخت سلاح در فرانسه است. کی و چگونه این مشکل حل می شود، من نمی دانم».

وزیر دفاع فرانسه افزود مهم ترین تجهیزاتی که فرانسه تاکنون به ارتش لبنان تحویل داده، موشک های میلان با سکوهای پرتاب آنها بوده است.

ارتش لبنان به طور مکرر با گروه های مسلح از جمله تندروهای مرتبط با دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) و جبهه النصره وابسته به القاعده در مناطق نزدیک به مرز با سوریه درگیر شده است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار