سوء قصد به جان یک ژنرال سابق کنگویی در پاریس

«فردیناند امبائو» 59 ساله، ژنرال سابق کنگویی در فرانسه بر اثر اصابت گلوله زخمی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع قضایی فرانسه روز پنجشنبه اعلام کردند یک مخالف کنگویی در تبعید در فرانسه روز سه شنبه هنگام خروج از منزل خود در بسانکور در حومه پاریس بر اثر اصابت گلوله زخمی شد.

«ایو ژانیه» دادستان پونتواز در حومه پاریس، با تایید خبر روزنامه لوپاریزین اعلام کرد ژنرال فردیناند امبائو، 59 ساله، بعد از ظهر روز سه شنبه به دست فردی که او را در نزدیکی منزل وی از ناحیه پشت هدف گلوله قرار داد، زخمی شد.

این منبع در ساعات پایانی روز پنجشنبه اعلام کرد فردیناند امبائو که از ناحیه شانه زخمی شده بود، در وضعی بحرانی در بیمارستان بستری شد اما حال وی بهبود یافته است و قرار است از بیمارستان مرخص شود.

این مقام قضایی که درباره انگیزه های عامل این اقدام به قتل محتاطانه اظهار نظر می کرد، افزود مهاجم بعد از تیراندازی موفق به فرار شده است.

ایو ژانیه خاطر نشان کرد «ما هنوز ادعایی نداریم و در این باره که آیا این سوءقصد با فعالیت سیاسی فردیناند امبائو در ارتباط بود یا با آن کاملا بی ارتباط بوده است، اطلاعی نداریم. در این مرحله هیچ نشانه ای در این باره وجود ندارد و همه فرضیه ها قابل تصور است».

این منبع افزود قربانی این اواخر «به طور مشخص هدف هیچ گونه تهدیدهایی علیه امنیت اش قرار نگرفته بود».

هنگامی که در سال 1997 دنیس ساسو انگوسو در پایان جنگی داخلی با کمک ارتش قدرت را کنگو برازاویل به دست گرفت، فردیناند امبائو مدیر سابق امنیت دولت پاسکال لیسوبا، رئیس جمهور سابق این کشور به همراه وی ناچار به زندگی در تبعید شد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار