وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

اخذ و شمارش آرا در 9 کلان شهر به صورت الکترونیکی انجام می‌شود

وزیر کشور گفت: مراحل نهایی انتخابات که اخذ و شمارش آرا را شامل می‌شود در 9 کلان شهر به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

اخذ و شمارش آرا در 9 کلان شهر به صورت الکترونیکی انجام می‌شودبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه مراسم رونمایی از تمبر دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا برای برگزاری انتخابات الکترونیکی با شورای نگهبان به یک جمع‌بندی کلی رسیده‌اید؟ اظهار داشت: پروسه انتخابات زمانی تکمیل خواهد شد که اخذ و شمارش آرا انجام شود.

وی افزود: انتخابات در ایران در چند دوره به صورت الکترونیکی برگزار شده است، اما قسمت نهایی‌اش که اخذ و شمارش آراست به صورت الکترونیکی انجام نمی‌شد.

وزیر کشور افزود: امسال بنابراین شده که در 9 کلان شهر مراحل پایانی انتخابات که شمارش اخذ رأی است به صورت الکترونیکی برگزار شود.

وی تصریح کرد: مراحل سخت افزاری نیز با همکاری و نظارت شورای نگهبان از ابتدا مورد تأیید قرار گرفت و مرحله دوم که نرم افزاری است با حضور کارشناسان مشترک در حال بررسی است و تا این لحظه همه اقدامات با هماهنگی شورای نگهبان بوده است.

رحمانی فضلی درباره شفافیت زیاد صندوق اخذ رأی و انتقادات شورای نگهبان نیز خاطر نشان کرد: صندوقی که به شورای نگهبان ارائه شده توسط مسئولان این مجموعه مورد تأیید قرار گرفته است و ما نیز همان مدل تأیید شده را تولید کرده‌ایم.



انتهای پیام/

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار