رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:طی دو سال گذشته فقط 11جلسه دادگاه مطبوعات در استان کرمان داشته ایم که نسبت به تعداد مطبوعات استان این آمار بسیار کم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،یدالله موحد در نشست هم اندیشی با اعضاء جدید هیئت منصفه مطبوعات استان کرمان افزود: اصل بر آزادی بیان است ومطبوعات استان کرمان برای نشر وانتشار اخبار،اندیشه ها وبیان دیدگاه های عمومی و مسئولین در چارچوب قانون آزادند وتاکنون در این حوزه عملکرد مثبتی داشته اند.

وی گفت:بسیاری از جرائمی که در حوزه مطبوعات رخ می دهد ناشی از عدم آگاهی لازم اصحاب رسانه به ضوابط ومقررات حرفه خود می باشد ودادگاه مطبوعات با جرائمی که به صورت عمدی صورت می گیرد با شدت بیشتری برخورد خواهد کرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان از تشکیل جلسات هم اندیشی با اصحاب رسانه استان در آستانه انتخابات در جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن این رویداد خبر داد و افزود: حقوق و آزادی های مطبوعات برای اصحاب رسانه استان کرمان تشریح شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: هر فردی از جامعه اسلامی از حقوق اساسی و فطری برخوردار است که یکی از این حقوق، آزادی بیان است.

وی ادامه داد: آزادی بیان، فکر و اندیشه به عنوان یکی از ارزش های مطلوب جامعه بشری به شمار می رود و هیچ فردی حق ندارد این آزادی را از انسان ها سلب کند.

وی تاکید کرد: آزادی بیان به عنوان یک حق اساسی، مطلق نیست و مقید است و باید به رعایت قیدهای آنها توجه لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: احترام به حقوق دیگران، رعایت حرمت و حریم خصوصی دیگران، احترام به ارزش های دینی و اخلاقی جامعه از جمله مرزهای آزادی بیان است.

وی اظهار کرد: در عصر حاضر تخطی از حق ازادی بیان، اندیشه و فکر درجرایم مطبوعاتی و سیاسی بروز می یابد.

وی گفت: حق آزادی بیان را قانون و قیدهای مطرح شده مورد تاکید و تصریح قرار داده و مشروط به آن است که به حقوق عمومی و ارزش های دینی خدشه وارد نکند.

وی با اشاره به اینکه آزادی بیان یکی از بحث برانگیزترین موضوعات جوامع بشری است، افزود: به دلیل ثمرات آزادی بیان، جوامع نسبت به تخطی از آزادی بیان و اندیشه انعطاف پذیری بیشتری دارند.

موحد گفت: اعضای هیات منصفه مطبوعات به عنوان یاور دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده های مطبوعاتی شناخته می شوند و باید در جریان رسیدگی به پرونده ها، اظهار نظر کنند.

وی با بیان اینکه نبود قانون جامعی درباره هیات منصفه یک نقص به شمار می رود،اظهار داشت:آگاهی از قانون مطبوعات یکی از الزامات اساسی برای اعضای هیات منصفه مطبوعات است تا بتوانند در جریان رسیدگی به پرونده ها به صورت تاثیرگذار و تخصصی اظهار نظر کنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: جرایم ، مطبوعات ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.