زنجان؛

کارت های بین المللی شناسایی معلولین صادر شد

با برگزاری کمیسیونهای پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت بر مبنای استانداردهای بین المللی کارت شناسایی معلولین زنجانی صادر شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ محمد محمدی گفت: بر طبق ماده یک قانون جامع حمایت از حقوق معلولین تشخیص و طبقه بندی انواع معلولیت ها انجام می پذیرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: با تهیه دستگاههای سخت افزاری و نرم افزاری تخصصی از اول آبانماه سالجاری صدور کارت شناسایی معلولین با معیارهای بین المللی و به دو زبان فارسی و انگلیسی اغاز گردیده است.

وی از اجرای طرحICF بهزیستی در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: از نیمه اول سال 92 و آغاز اجرای طرح تشخیص نوع و شدت معلولیت، 3 هزار و 500 پرونده معلولین پس از ارجاعات تخصصی و ارزیابی های کارشناسی در کمیسیون ICF مطرح گردیده است.

وی تعیین نوع و شدت معلولیت را بر مبنای معیارهای جهانی و کدبندی های تخصصی عنوان  و تصریح کرد: اطلاعات مددجویان در سامانه payment بهزیستی ثبت گردیده است.

محمدی خاطر نشان کرد: از اول آبان مرحله صدور کارت شناسایی آغاز شده و تاکنون بالغ بر 350 کارت صادر گردیده که با روند فعلی تا پایان آذرماه شاهد صدور هزار و 700 کارت خواهیم بود.

وی در پاسخ به پرسش که صدور کارت بین المللی معلولین چه مزایایی برای آنها خواهد داشت گفت: با صدور این کارت فرد می تواند در سراسر جهان بدون ارائه گواهی از خدمات سازمانها و ادارات مرتبط با حوزه معلولین بهره مند شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان این مزایا را شامل دریافت وسایل کمک توانبخشی، استفاده از امکانات ورزشی و تفریحی، استفاده نیم بها از وسایل نقلیه عمومی چون هواپیما و...، تخفیف درمانی و بیمارستانی، دوره های آموزشی رایگان فنی و حرفه ای، معافیت هزینه صدور پروانه ساخت و عوارض نوسازی، استفاده رایگان از وکیل در مشاوره های حقوقی و... عنوان کرد.

این مقام مسئول درصد تشخیص معلولیت پزشکی را شدید، متوسط و خفیف اعلام کرد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
امیدوارم مشکلات قبلی ازجمله ندادن سمعک ومستمری وتبعیض شدیدمسئولین رسیدگی شود