تصادف شدید کاوشگر با سیارک فضایی ناشناخته + تصاویر

در آینده‌ای‌ نه چندان دور اولین تصادف دست ساخته‌های بشری با اجرام فضایی در منظومه شمسی به وقوع خواهد پیوست‌.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان اعلام کرده‌اند Probe فضایی Rasetta در پایان ماموریت خود در خصوص تحقیق درباره سیارک ناشناخته و با فرض وجود حیات P67 به آن بر‌خورد و منفجر خواهد شد.

تصادف شدید کاوشگر با سیارک فضایی ناشناخته + تصاویر

گفتنی است، در حال حاضر کارشناسان پس از یک سال تحقیق در خصوص زاویه چرخش، فاصله و سرعت روزتا از سیارک P67 دریافته‌اند پایان‌ ماموریت این کاوشگر در اثر برخورد رخ خواهد داد. 

تصادف شدید کاوشگر با سیارک فضایی ناشناخته + تصاویر

کارشناسان اما اعتقاد دارند بخش جستجوگر روزتا به نام Philae که بر سطح سیارک فرود آمده است می‌تواند به ادامه ماموریت خود بپردازد.

پژوهشگران امیدوار هستند تا قبل از برخورد روزتا به سیارک بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را استخراج کنند. 

تصادف شدید کاوشگر با سیارک فضایی ناشناخته + تصاویر

پروب فضایی روزتا در سال 2003 به فضا پرتاب شد و در اثر برخورد بیش از نیمی از محققان نیم پروژه از اجرای ادامه تحقیقات خود باز خواهند ماند.

در جدیدترین پژوهش‌ها دانشمندان موفق به کشف رگه‌هایی از یخ و فرض وجود آب بر سطح سیارک P67 شده‌اند.

پژوهشگران حتی اعتقاد دارند شواهدی از وجود گاز اکسیژن بر سطح این سیارک پیدا شده است که می‌تواند نشان‌دهنده وجود حیات در منظومه شمسی به غیر از سیاره زمین باشد. تیم تحقیقاتی کاوشگر روزتا در فاصله سالهای 2014 و 2015 بیش از 3 هزار عکس از این سیارک جهت تجزیه و تحلیل بدست آورده‌اند. 

تصادف شدید کاوشگر با سیارک فضایی ناشناخته + تصاویر

مطالعات دقیق‌تر در خصوص سیارک P67 می‌تواند اثبات کننده وجود ترکیباتی چون بخار آب، مونواکسید کربن و دی‌اکسید کربن بر سطح این سیارک باشد. پروب روزتا توسط آژانس فضایی اروپا، Esa ساخته شده است. 

کارشناسان در یک تلاش اندک امیدوار هستند برخورد روزتا به سیارک به آرامی صورت بگیرد و کاوشگر پس از طی 4 الی 5 سال و جذب نور خورشید توسط‌ پنل‌های خورشیدی بتواند به صورت زمینی به ادامه فعالیت‌های خود بپردازد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار