شیراز؛

تدوین سند راهبردی تحول در امور اراضی کشور

در تبیین مباحث حقوقی امور اراضی گردهمایی ویژه کارشناسان حقوقی قرارداد حجمی مدیریت های امور اراضی استانهای فارس، چهار محال وبختیاری، کهکلویه و بویراحمد و بوشهر در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کریمی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ابتدای این گردهمایی به تشریح سیمای امور اراضی استان فارس پرداختند و همچنین وظایف، مأموریتها و برنامه های اجرایی امور اراضی استان را بیان کردند.  

در ادامه کلیدری مدیر نوسازی و تحول سازمانی امور اراضی کشور گفت: هدف از برگزاری این نشست ارتقاء سطح دانش و مهارت شغلی کارشناسان حقوقی استانها که در قالب قرارداد حجمی جذب مدیریت های امور اراضی استانها شده اند است .  

علیرضا کلیدری افزود: با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی در مدیریت های امور اراضی استانها و نظریه ضرورت به هنگام سازی دانش و اطلاعات حقوقی این کارشناسان و همگام سازی و هماهنگ سازی این نیروها با اهداف، برنامه ها و سیاستهای اجرایی سازمان امور اراضی کشور این دوره از سوی این مدیریت طراحی و تعیین محتوا و سرفصل شده و ضمن اخذ مجوز از دفتر آموزش کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در شیراز برگزار شد.  

مدیر نوسازی و تحول سازمانی امور اراضی کشور ضمن اشاره به اهمیت، ضرورت و نقش آموزش، ارتقاء سطح دانش و مهارت افراد در بهسازی سازمان و پیشبرد اهداف سازمان گفت: برنامه های آموزش ملی امور اراضی در قالب دوره های آموزشی حضوری و الکترونیکی مجازی از طریق سایت سازمان به آدرس: LAOi.ir شامل  Ebook-Pdf,Slide,Voice,Text قابل بهره برداری است.

وی همچنین اشاره کرد: که کلیات و برنامه درسی یک رشته دانشگاهی در مقطع کارشناسی تدوین و به تصویب علمی کاربردی جهاد کشاورزی رسیده است که این دوره به نام مهندسی فناوری امور اراضی است و یک دوره دیگر نیز با نام «مدیریت سرزمین» در دست تدوین کلیات و برنامه آموزش و تولید سرفصل و محتوا است.  

کلیدری گام دوم در فرآیند نوسازی و تحول در امور اراضی کشور را، لزوم اصلاح ساختار تشکیلاتی، جذب و جابجایی و تأمین نیروی انسانی معرفی و اشاره کردند: تشکیلات تفصیلی مدیریت های امور اراضی استان ها و شهرستان های تابعه بازنگری و اصلاح شده که سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور آن را تصویب کرده است که البته برای تکمیل پروسه نوسازی و تحول سازمانی« سند راهبردی تحول در اموراراضی کشور» تدوین که بزودی به استان ها ابلاغ  خواهد شد و به اجرا گذاشته می شود.  

وی افزود: این سند مشتمل بر طرح جامع آموزش و توانمند سازی سرمایه انسانی امور اراضی، اصلاح، بهبود و بازمهندسی فرآیندهای امور اراضی، اصلاح ساختار سازمانی، طرح سازمان الکترونیک، تعالی سازمانی و مدیریت کیفیت بوده است.  

انتهای پیام/س
برچسب ها: تدوین ، سند ، راهبردی ، کشور ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.