ارومیه؛

بازدید هیئت اعزامی وزارت کشاورزی عراق از توانمندیهای تولید سیب در آذربایجان غربی

اعضای هیئت اعزامی تخصصی وزارت کشاورزی عراق در سفر یکروزه خود به آذربایجان غربی از توانمندیها و پتانسیلهای تولید محصول سیب در استان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ هیئتی متشکل از مسئولان و کارشناسان عالی رتبه وزارت کشاورزی کشور عراق که برای بررسی وضعیت تولید سیب در ایران و همچنین پتانسیل های استان در تولید این محصول به استان سفر کرده بودند ، از مرکز کشت بافت گیاهی رویان پژوهش و تولید پایه های رویشی سیب مالینگ در ارومیه از نزدیک بازدید کردند و در جریان مراحل کشت و تولید این پایه های رویشی قرار گرفتند.

در ادامه این سفر یکروزه ، هیئت کشاورزی عراقی با حضور در نهالستان های ارومیه، از مراحل کاشت و رشد نهال های اصلاح شده و ارقام پر بازده در این نهالستانها بازدید کرده و سپس با حضور در واحد سورتینگ و بسته بندی میوه در استان، با توانمدیهای استان در زمینه بسته بندی این محصول آشنا شدند.

بازدید از سردخانه های استان و بررسی توانمندی های کارشناسی در مرزهای ایران و عراق از دیگر برنامه های این هیئت 6 نفره بود.

محمد جاسم علی الهاشمی، مدیر قرنطینه نباتات وزارت کشاورزی عراق در حاشیه این بازدیدها به خبرنگار روابط عمومی سازمان گفت: این هیئت درصدد بررسی وضعیت زراعت سیب در مناطق مختلف آذربایجان غربی، آفات و بیماری های سیب این استان و وضعیت سموم به کار رفته در تولید این محصول است و امیدواریم بعد از این بازدیدها افق های روشنی را در واردات سیب ایران به عراق فراهم نماید.


انتهای پیام/گ.

برچسب ها: سیب ، کشاورزی ، وزارت ، عراق ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.