بندرعباس؛

تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در بندرعباس

بیست و سومین دوره تکریم مقام کتابداران و فرهنگ کتابخوانی با حضور مدیر کل امور مجلس نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ مدیر کل  امور مجلس نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: ۴۰ میلیون نسخه کتاب در ۳ هزار و ۲۱۴ باب کتابخانه در کشور که بیش از ۷۰۰ باب در روستا ها هستند برای استفاده عموم وجود دارد.

مرتضی محمد زاده برگزاری نشست های کتابخوان، اجرای طرح مدرسه تابستانی، افزایش منابع کتابخانه ها، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تعامل با مدارس و دستگاه های دولتی را از مهمترین برنامه های فرهنگ سازی در زمینه افزایش سرانه مطالعه برشمردند.

وی گفت:اکنون بیش از ۲میلیون ۳۰۰هزار نفر در کتابخانه های کشور عضو هستند.
مدیر کل پارلمانی و امور مجلس نهاد کتابخانه های عمومی کشوراز همه دستگاه ها خواست برای گسترش فرهنگ مطالعه و رسیدن به سرانه مطلوب مطالعه در کشور تلاش کنند .

مدیر کل کتابخانه های هرمزگان نیز در این مراسم مهمترین برنامه های فرهنگ سازی در زمینه افزایش مطالعه را تبدیل شدن کتابخانه ها به پایگاه فرهنگی و اجرای فعالیت های ورزشی، فرهنگی و هنری در کتابخانه ها، برگزاری نشست های کتابخوان و عمومیت دادن این برنامه ها به دستگاه های دولتی اعلام کرد.

زینلی تختی با تاکید بر نبود وضعیت مطلوب سرانه فضای مطالعه در استان گفت: سرانه فضای مطالعه در استان به ازای هر صد نفر با سواد ۲ و نیم متر مربع است که طبق استاندارد تا سال ۱۴۰۴ باید ۸ متر مربع برسد.

وی با اشاره به تکمیل ۲ پروژه کتابخانه عمومی تا پایان سال افزود: با بهره برداری از این پروژه ۲ هزار متر مربع به سرانه فضای مطالعه استان افزوده می شود.

مدیر کل کتابخانه های هرمزگان گفت: همچنین ۴ باب کتابخانه از طریق واگذاری خیران و دهیاران برای استفاده عموم تا دهه فجر افتتاح می شود.

هم اکنون سرانه فضای مطالعه در استان ۳۱ هزار متر مربع است.

درویش نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز با اشاره به ضرورت نهادینه کردن فرهنگ مطالعه ، ایجاد تناسب بین عرضه و تقاضا، کم حجم کردن کتابها در تمام موضوعات، مناسب سازی و تخصصی کردن کتاب ها را از مهمترین راهکارهای گسترش فرهنگ مطالعه در استان برشمرد.

هرمزگان ۶۱ کتابخانه با ۳۰ هزار کتابخوان فعال دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.