جوانان ايران جواب كارشكني گوامي‌ها را دادند

پسرهای کی‌روش!

تيم ملي كشورمان در ششمين بازي خود از مرحله پيش‌مقدماتي جام جهاني روسيه، در جزيره گوام به مصاف اين حريف عجيب و غريب رفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،تيم ملي كشورمان در ششمين بازي خود از مرحله پيش‌مقدماتي جام جهاني روسيه، در جزيره گوام به مصاف اين حريف عجيب و غريب رفت. اين بازي آشكارا تحت تاثير كارشكني گوامي‌ها قرار داشت. آنها كه از صدور ويزا براي بازيكناني همچون احسان حاج‌صفي، سردار آزمون، سعيد عزت‌اللهي و عليرضا حقيقي سر باز زده بودند، اميدوار بودند با اين حربه‌ها و نيز برگزاري عصرگاهي بازي به وقت محلي (9 صبح به ساعت تهران) روند شكست‌ناپذيري‌شان در خانه را ادامه بدهند، اما اين اتفاق هرگز رخ نداد. شاگردان كارلوس كي‌روش ديروز با ارائه يك بازي برتر و تهاجمي توانستند حريف را در هم بكوبند و مثل بازي رفت، 6 گل به گوام بزنند. با اين نتيجه تيم ملي كشورمان صدرنشين گروه چهارم باقي ماند. ديگر بازي اين گروه غروب ديروز بين تركمنستان و عمان برگزار شد.

   
درخشش پرسپوليسي‌ها

كارلوس كي‌روش ديروز تيمش را با اين تركيب اصلي به ميدان فرستاد: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، عزت‌الله پورقاز، رامین رضاییان، میلاد محمدی، کمال کامیابی‌نیا، آندرانیک تیموریان، مهدی ترابی، مهدی طارمی، اشکان دژاگه و کریم انصاری‌فرد. بازي از همان ابتدا با برتري تيم كشورمان آغاز شد. در دقيقه 12 مهدی ترابی با پاس در عمقی زیبا، طارمی را صاحب موقعیت کرد که این بازیکن با یک بغل پا دروازه گوام را گشود. دومين گل تيم كشورمان اما در دقيقه 30 به ثمر رسيد؛ جايي كه حرکت انصاری‌فرد در محوطه جریمه گوام و پاس رو به بیرون او توسط مدافعان حریف دفع شد، اما توپ در يك رفت و برگشت به کمال کامیابی‌نیا رسيد تا این بازیکن با شوتی به سمت چارچوب، دروازه گوام را باز کند. ما در نيمه اول مي‌توانستيم گل سوم را هم بزنيم، اما شوت كريم انصاري‌فرد به تير دروازه برخورد كرد. نيمه دوم اما با توفان ملي‌پوشان كشورمان شروع شد.

در دقيقه 49 سومين پرسپوليسي تركيب، سومين گل بازي را هم زد. رامين رضاييان روي پاس به عقب مهدي طارمي كار را تمام كرد. طارمي كه ستاره اين بازي بود، بعد از زدن يك گل و دادن يك پاس گل، يك پنالتي و اخراج هم از بازيكنان حريف گرفت. بعد از اخراج جان ماتكين در دقيقه 51، مسعود شجاعي از روي نقطه پنالتي گل چهارم را به ثمر رساند. در دقيقه 53 رامين رضاییان از سمت راست توپ را به اشکان دژاگه داد و این بازیکن هم پاس رو به بیرونی را مقابل دروازه گوام ارسال کرد تا کریم انصاری‌فرد زننده پنجمین گل ایران باشد. طارمي روز خوبش را با به ثمر رساندن يك گل ديگر تكميل كرد. در دقیقه 63 پاس در عمق مسعود شجاعی به کریم انصاری‌فرد و توپی که این بازیکن به مهدی طارمی سپرد، گل ششم ایران را رقم زد. مهاجم پرسپوليس بعد از اين گل تعويض شد تا در حسرت هت‌تريك باقي بماند. اتفاق عجيب اما لحظاتي بعد رخ داد؛ جايي كه دقیقه 72 علیرضا بیرانوند به دلیل خطای شدید روی مهاجم گوام از سوی داور بازی کارت قرمز دریافت کرد تا ایران 10 نفره شود. به دلیل انجام هر سه تعویض تیم كشورمان، عزت‌الله پورقاز لباس سوشا مكاني را قرض گرفت و در دقايق باقيمانده دروازه‌باني كرد. با اين وجود بازيكنان كشورمان به اداره كار پرداختند تا خطري دروازه پورقاز را تهديد نكند و خط روي برد شيك ايران نيفتد.

اتفاقات ويژه
اخراج بيرانوند درست بعد از تعويض سوم ايران، تجربه عجيبي را رقم زد. بعد از آنكه مازيار زارع اواخر فصل گذشته در بازي با پرسپوليس دروازه‌باني كرد و پنالتي گابريل را گرفت، اين بار هم يك ملواني ديگر را در لباس گلري ديديم. البته در اين بازي توپ خاصي روي دروازه پورقاز نيامد تا همه چيز به خير و خوشي تمام شود. حادثه ديگر به برگزاري بازي در شرايط ويژه مربوط مي‌شد؛ چمن مصنوعي، سكوهاي فلزي و دوربين‌هايي كه مرتب از جريان بازي جا مي‌ماندند و نشان مي‌دادند تخصص تصويربرداري از مسابقات فوتبال را ندارند، به بازي شرايط خاصي بخشيده بود. از همه جالب‌تر اما چند اشاره پيمان يوسفي به سانسور تصاوير نامناسب توسط شبكه سوم بود كه بازتاب زيادي در شبكه‌هاي اجتماعي پيدا كرد. از اين حاشيه‌ها كه بگذريم، اصل مطلب ادامه بازي درخشان جوانان ايراني است؛ نسل نويي كه كي‌روش ساخته و حالا گام به گام پيش مي‌رود.

آندو، بهترين بازيكن زمين
در پايان مسابقه ايران و گوام، آندرانيك تيموريان از سوي مسوولان برگزاري بازي به‌عنوان بهترين بازيكن زمين معرفي شد. از آنجا كه ديروز خط حمله تيم ملي عملكرد خيره‌كننده‌اي داشت، انتخاب آندو به‌عنوان يكي از عناصر ساختار دفاعي كشورمان كمي عجيب به نظر مي‌رسيد.

ادامه کارکی‌روش در ابهام
نشست خبری بعد از بازی ایران و گوام اما تحت تاثیر شایعات مربوط به استعفای کارلوس کی‌روش از تیم ملی کشورمان برگزار شد. در شرایطی که طی چند روز اخیر حرف‌وحدیث‌های زیادی در این مورد منتشر شده بود، سرمربی پرتغالی در کنفرانس مطبوعاتی حرف‌هایی زد که شایعات را تقویت می‌کند. به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال کی‌روش در جواب یک خبرنگار گوامی که سوالی راجع‌به آینده همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال ایران پرسیده بود، گفت: «واقعا نمی‌توانم در حال حاضر جواب محکمی به این سوال بدهم. اگر قدم‌های من با رئیس فدراسیون فوتبال و مسیرمان بتواند هماهنگ شود، می‌توانیم ادامه بدهیم، اگر نه این کار صورت نمی‌گیرد. در حال حاضر نمی‌توانم به این سوال جواب بیشتری بدهم ولی بعد از 5 سال آهسته، آهسته دارم امیدها و اعتقادهایی که در این مسیر داشتم را از دست می‌دهم.»


منبع:دنیای اقتصاد

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا  را کليک کنيد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کی روش ، ایران ، گوام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار