200 مزدور ائتلاف سعودی در کمین انصارالله یمن کشته شدند

مزدوران ائتلاف سعودی در هنگام یورش به پایگاه نظامی انصارالله در باب المندب در کمین نیروهای مردمی یمن قرار گرفتند که در اثر آن 200 مزدور عرب کشته شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی 'نبأ'، اطلاعات رسیده حاکی است که انصارالله روز گذشته -سه شنبه- پایگاه مزبور را تخلیه کردند و نیروهای ائتلاف عربی به گمان آنکه این پایگاه خالی است، برای تسلط یافتن بر آن پیشروی کردند، اما به سرعت دریافتند که پایگاه توسط انصارالله بمب گذاری و مین گذاری شده است.
با ورود عناصر مزدور و تروریست ها به این پایگاه، بمب ها و مین ها منفجر شدند و انصارالله نیز با موشک و راکت پایگاه را به شدت زیر آتش گرفت؛ به دنبال آن بیمارستان های شهر عدن پر از کشته و زخمی های مزدوران ائتلاف عربی شد و فرماندهی این نیروها از امارات برای انتقال افراد مجروح درخواست هواپیما کرد.
در این عملیات «هاشم السید» یکی از شیوخ وهابی و نماینده مزدوران ائتلاف و نزدیک به اماراتی ها از ناحیه سر به شدت مجروح و خواهرزاده اش نیز کشته شد.
ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی سعودی ها سعی دارد تا بر استان مهم تعز یمن تسلط یابد، همچنانکه بر استان عدن تسلط یافت و ارتش و کمیته های مردمی را از آن اخراج کرد تا بتواند در آستانه برگزاری گفت وگوهای سیاسی در ژنو از آن به عنوان یک دستاورد و پشتوانه بزرگ سود جوید.
ائتلاف عربی - آمریکایی از ششم فروردین ماه سال جاری تحت سرکردگی عربستان با حمله به فقیرترین کشور عربی منطقه می خواهد «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن نیروهای مقاومت مردمی که امنیت شهرهای یمن را دراختیار دارند، جلوگیری کند.
در اثر حملات این ائتلاف، تاکنون بیش از 23 هزار نفر شهروندان بی دفاع یمن از جمله زنان و کودکان شهید یا مجروح شده اند.
منبع:ایرنا
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.