اصفهان؛

اختلاف نظری بین ستاد و هیات های نظارت شورای نگهبان وجود ندارد

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: هیچگونه اختلاف نظری بین هیات های نظارت شورای نگهبان و این ستاد وجود ندارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدرضا عقدایی گفت: اعضای ستاد انتخابات و مجریان برگزاری انتخابات رعایت مر قانون را در دستور کار خود قرار داده اند و هر آنچه را که قانون حکم کرده ، دنبال خواهند کرد. 

وی که در ششمین جلسه ستاد انتخابات استان و اولین جسله مشترک اعضای ستاد انتخابات و هیئت نظارت شورای نگهبان سخن می گفت، تعامل و همکاری همه جانبه مجریان انتخابات و هیات های نظارت بر انتخابات استان را در راستای برگزاری انتخابات سالم، باشکوه و با حضور حداکثری مردم مهم دانست. 

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان اضافه کرد: در جلسات گذشته این ستاد مسائل و مشکلات بررسی و تدارکات لازم برای برگزاری هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات پیش بینی شد. 

عقدایی آمادگی کامل ستاد انتخابات استان اصفهان برای برگزاری انتخابات را اعلام کرد و افزود: اقداماتی نیز توسط اقشار مختلف مردم برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و حضور حداکثری مردم در انتخابات در حال انجام است و این فعالیت ها در شهرستانهای مختلف نیز رصد می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: این ستاد در نظر دارد که به عنوان مجریان انتخابات تلاش خود را درخصوص برگزاری انتخابات سالم انجام دهد تا انتخابات با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

عقدایی به برگزاری آزمون و دوره های آموزشی مربوط به فرمانداران و مجریان انتخابات اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این دوره های آموزشی با موفقیت برگزار شد.

وی با بیان اینکه پس از ثبت نام نامزدهای انتخاباتی اعضای هیئت های اجرایی انتخاب می شوند، تاکید کرد: این افراد باید معتمد مردم باشند و وزیر کشور نیز بر این موضوع تاکید دارد که افراد معتمد بدون در نظر گرفتن گرایش های سیاسی انتخاب شوند و آنچه برای ستاد انتخابات استان اصفهان اهمیت دارد، انتخاب افراد معتمد و معتدل است.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان به آموزش مجریان انتخابات در حوزه های انتخاباتی اشاره کرد و افزود: این آموزش ها بسیار فشرده و دقیق صورت خواهد گرفت و تلاش خواهیم کرد که زمینه برگزاری یک انتخابات پرشور را فراهم کنیم.
وی اضافه کرد: حضور سلایق مختلف در انتخابات به حضور پرنشاط و مشارکت حداکثری مردم که مد نظر رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور محترم و مدیریت استان است تحقق خواهد یافت.

وی با بیان اینکه میزان مقبولیت نظام؛ حضور مردم در صحنه انتخابات است، گفت: حضور حداکثری و باشکوه مردم در انتخابات از بعد داخلی و خارجی بسیار مهم است زیرا حضور باشکوه مردم در انتخابات، پایه های نظام، دولت و حکومت را مستحکم تر می کند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان اصفهان نیز گفت: هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان استان اصفهان با تعامل با ستاد انتخابات استان از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات باشکوه برخوردار است.

مرتضی طبیبی، افزود: ملاک اقدامات شورای نگهبان و مجموعه آن شامل دفاتر استانی و هیات های نظارت، اجرای قانون و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب و خطوط قرمزی را که ایشان اعلام کرده اند، می باشد.

وی برگزاری تمام الکترونیک انتخابات را از موضوعات بسیار مهم و اساسی دانست و گفت: باید در این خصوص دقت کافی انجام شود زیرا اگر وقفه ای در برگزاری انتخابات ایجاد شود، خسارات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه سخت افزار برگزاری انتخابات الکترونیک را شورای نگهبان تایید کرده است، گفت: جزئیات اجرای انتخابات الکترونیک باید از طریق وزارت کشور به شورای نگهبان منعکس شود.

طبیبی با اشاره به اینکه انتخابات تمام الکترونیک در برخی از حوزه ها اجرا خواهد شد و ممکن است ؛ برخی از شعب با جمعیت قابل ملاحظه رای دهنده روبرو شوند، افزود: لازم است که اطلاع رسانی دقیقی بمنظور آشنایی مردم با نحوه اخذ رای انجام شود.

مرحله نخست دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۷ اسفند سالجاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

تعداد نمایندگان استان اصفهان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری پنج نفر است و 20 نماینده از استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی که یکی از آنها نماینده اقلیت ارامنه است، حضور دارند.

انتخابات امسال در 15 حوزه اصلی در استان اصفهان انجام می شود و برخی حوزه ها شامل چند شهرستان است.
همزمان با این انتخابات، انتخابات میاندوره ای شوراهای اسلامی در 30 روستا و شهر « جوشقان قالی » در شهرستان کاشان برگزار خواهد شد.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باید تعداد نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به ۳۱۰ نفر یا بیشتر افزایش یابد.

برای تشکیل نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که انتخابات آن در سال ۱۳۹۰برگزار شد باید 20 نفر به شمار نمایندگان این مجلس افزوده می شد که در آن دوره، لایحه افزودن 20 نماینده به تعداد نمایندگان فعلی از طرف دولت دهم به مجلس هشتم، ارائه نشد به همین خاطر باید این دوره، تعداد نمایندگان 20 نفر افزایش یابد .


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.