توان بالقوه استان مرکزی در حوزه سلامت/صنایع پتروشیمی می توانند به توسعه استان در حوزه سلامت کمک کنند

وزیر بهداشت با بیان اینکه فکر می کردم استان مرکزی از نظر امکانات بهداشتی و درمانی محروم باشد، افزود: استان مرکزی در بخش سلامت، بالقوه ثروتمند است و وضعیت موجود با اتخاذ تدابیر و تصمیمات بهتر در گذشته می توانست بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ دکتر سید حسن هاشمی پیش از ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنيت غذایی که در سالن الغدیر استانداری استان مرکزی برگزار شد با اعلام این مطلب، افزود: شاخص های سلامت استان در وضعیت مناسبی قرار ندارد اما با این وجود استان مرکزی در بخش سلامت، عقب مانده تر از سایر استان ها نیست اما در نگاه من وجود همین ميزان مشکلات و کمبود ها جای تأسف دارد.
وی تصریح کرد: وضعیت استان در بخش بهداشت مناسب است چرا که خانه های بهداشت مورد نیاز تکمیل شده و مراکز بهداشت نیز تا پایان دولت ایجاد می شوند.

دکتر هاشمی ادامه داد: خوشبختانه پزشک، ماما و بهورز در تمام نقاط استان حضور دارند اما در حوزه غذا و آلودگی های هوا و غذا باید تجهیزات بیشتری به استان اختصاص یابد.

وزیر بهداشت ضمن تأکید بر تکمیل بخش تشخیص و درمان سرطان در بیمارستان آیت الله خوانساری از خیرین بخش سلامت به دلیل توجه به نیازمندان قدردانی کرد و از آمادگی وزارت بهداشت به منظور ارایه هرگونه کمک خبر داد.

دکتر هاشمی در خصوص بیمارستان ولیعصر اراک نیز گفت: با همت استاندار و مسوولان استانی و محلی و تلاش پیمانکار که کارگران به صورت ۳ شیفته کار می کنند این پروژه باید به سرعت به نتیجه برسد تا در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی شاهد بهره برداری از آن باشیم.

وزیر بهداشت گفت: این ایده که با استفاده از ارزش افزوده املاک وزارت بهداشت در اراک بتوان بیمارستانی با تعداد تخت بالا را در مرکز استان ساخت بسیار ارزشمند است و مهمترین طرح ما در این سفر، نیز همین است و تا ۲ هفته آینده یک تیم را به منظور بررسی شرایط به اراک می فرستیم تا در صورت فراهم شدن شرایط، تا پایان سال، ساخت این بیمارستان را به نتیجه برسانیم.

دکتر هاشمی همچنین از تجهیز بیمارستان ولیعصر به دستگاه MRI، و اختصاص تجهیزات لازم به بخش های کودکان، تخت های NICU و اتاق عمل خبر داد و گفت: در بیمارستان آیت ا.. طالقانی نیز اتاق های عمل توسعه مي يابد و تجهیزات لازم براي بخش زایمان تامین خواهد شد.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت شهر خنداب از نظر انرژی اتمی گفت: با همت دکتر صالحی، کشور یک سرمایه گذاری در شهر خنداب انجام داده که منحصر به سازمان انرژی اتمی نسیت بلکه وزارتخانه های نفت و نیرو نیز می توانند به مسئولیت های اجتماعی خود در حوزه سلامت در این شهر توجه داشته باشند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه سهم استان مرکزی در پرداخت حق بیمه درمان تأمین اجتماعی در کشور قابل توجه است، افزود: سازمان تأمین اجتماعی با احداث بیمارستان در مناطق مختلف می تواند به ما در راه ارایه خدمات کمک کند.

وزیر بهداشت افزود: صنایع پتروشیمی که در منطقه حضور دارند می توانند در توسعه خدمات استان به ویژه در حوزه سلامت نقش ویژه ای داشته باشند زیرا علاوه بر آلایندگی هوا، حوادث مرتبط با صنعت پتروشيمي است که باعث سوختگی کارگران نیز می شوند که می توانند بیمارستان های ویژه سوختگی را احداث کنند و وزارت بهداشت تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز آن را تأمین کند.

دکتر هاشمی همچنین در خصوص آمار مبتلایان به سرطان در استان مرکزی خاطر نشان کرد: آمار موارد ابتلا به بیماري سرطان را باید با دقت و مبتنی بر مستندات و شواهد گفت و دليل افزایش آمار سرطان نسبت به گذشته، افزایش خدمات تشخیصی و توزیع متخصصان و در نتیجه کشف موارد ابتلا به سرطان است.

وزیر بهداشت در پايان گفت: میزان سرطان در کشور ما جزء پایین ترین آمارها در میان کشورهای مشابه است اما نمی توان گفت که ما نسبت به سرطان بی تفاوت هستیم و زنگ خطر را به صدا در آورده ایم زیرا با توجه به پیری جمعیت، میزان ابتلا به سرطان نیز افزایش پیدا می کند./


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار