گزارش رادیو بین المللی فرانسه: برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس منابع مالی تروریسم در آفریقا هستند

رادیو بین المللی فرانسه در گزارشی نوشت: بخشی از منابع مالی گروه های افراطی در آفریقا از سوی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس تامین می شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رادیو بین المللی فرانسه در گزارشی نوشت: بخشی از منابع مالی گروه های افراطی از طریق قاچاق و بخشی دیگر از سوی حامیانی که از آنها نام برده نمی شود به ویژه برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس تامین می شود. پیشروی گروه تروریستی داعش در آفریقا -- که همان بوکوحرام سابق است -- از زمان آغاز عملیاتی در اوایل سال جاری در شمال شرقی نیجریه، کند شده است.  ائتلافی متشکل از چهار کشور کامرون، نیجر، چاد و نیجریه این عملیات را آغاز کرده اند. البته این گروه تروریستی همچنان به اقدامات مرگبار و حملات انتحاری خود ادامه می دهد و در واقع این حملات در آفریقا روزمره شده اند. به همین دلیل مقابله با منابع مالی تروریست ها در منطقه ضروریست.

"استانیسلاس دایشمی" -- کارشناس سیاسی – می گوید: "یکی از مهمترین منابع مالی گروه های افراطی در کشورهای ساحل بین سالهای 2011-2003، پول های پرداخت شده برای آزادی گروگان ها بوده است." آدام تیام -- سردبیر روزنامه جمهوری مالی -- می گوید: "احتمال می رود پیش از آغاز درگیری های لیبی در سال 2011، دولت الجزایر حدود پنجاه میلیون یورو برای آزادی گروگان ها به القاعده مغرب اسلامی پرداخت کرده باشد. منابع مالی دیگری هم وجود دارد که می توان به قاچاق مهاجران، سیگار و مواد مخدر نیز اشاره کرد."

 مارک آنتوآن -- کارشناس موسسه تحقیقات برای توسعه فرانسه -- می گوید: "برخی منابع مالی از سوی کشورهای عربی یا لیبی در دوران قذافی تامین می شد؛ اما در واقع این گروه بیشتر از اخاذی، غارت، دزدی، گروگان گیری و حمله به بانک ها تغذیه می کند." 

"کارلوس لوپز" -- مدیر اجرایی کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای آفریقا -- نیز می گوید: "سقوط قذافی و توزیع سلاح در میان افراد موجب بروز این گونه مشکلات در آفریقا شده است. طبق گزارش کارشناسان گروه های جهادی، بخشی از منابع مالی افراط گرایان برای مثال در لیبی از طریق قاچاق تامین می شود. اما بخش دیگر آن از طریق حامیانی که از آنها نام برده نمی شود به ویژه برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس تامین می شود.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار