پیروانی :در فرودگاه شایعه بیماری کی روش را شنیدم/ برانکو برای تمرین هفت زمین را گشت

مدیر تیم ملی فوتبال ایران به بررسی اعتراض های کی روش ،کمبود امکانات تیم ملی و شرایط پرسپولیس در لیگ پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان افشین پیروانی با حضور در برنامه ورزش و مردم اظهار داشت: کشور گوامی ها برای پرواز و امکانات تیم ملی مشکلات عدیده ای به وجود آوردند. به دلیل فاصله زمانی 6 ساعت ونیم ایران و گوام باید برای هر یک ساعت یک روز ریکاوری می کردیم. من روز قبل از بازی خواستم به دلیل سیاسی کاری گوامی ها جلسه هماهنگی را ترک کنم. ما به فیفا، ای اف سی و فدراسیون گوام کتبی اعتراض کردیم و گوام نیز به صورت کتبی از ما عذرخواهی کرد.
 
وی ادامه داد: آن ها از لحاظ روحی و روانی قصد ضربه زدن به ما را داشتند و خوشبختانه به هدفشان نرسیدند. هرچند چند بازیکن خود را در اختیار نداشتیم اما این بازی را بردیم.
 
پیروانی درباره بیماری کی روش بیان کرد: این خبر از سوی یک روزنامه شایعه شد.  آن ها شایعه کردند که کی روش شب بازی با گوام می خواهد استعفا بدهد. آن روزنامه هر روز علیه من مطلب می نویسد.  به آنها می گویم که به کارشان ادامه دهند. شب قبل از بازی جو بدی در اردو به وجود آمد و همه نگران استعفای کی روش بودند. در فرودگاه شنیدم گفته اند کی روش سرطان دارد. درخواست می کنم از این شایعات دورب کرده و به هم کمک کنیم. همین جا می گویم کی روش سالم است و به کارش ادامه می دهد. گلیه هایی دارد و باید فدراسیون فوتبال به درخواست هایش توجه کند.

وی درمورد اعتراض به کمبود امکانات گفت: همه ایران دعا می کنند که باران بیاید اما به دلیل شرایط چمن کمپ تیم ملی آرزو داشتم باران نیاید.البته الان از بارش باران خوشحالم. تیم ملی طبق آماری که یک سازمان بین المللی در آورده است، جوانترین تیم بعد از جام جهانی بوده و بیشترین جوان گرایی را داشته است. این تیم نیاز به لباس، امکانات و چمن دارد. با پیگیری های فراوان کی روش نیمی از  مرکز تخصصی مورد نظر وی در کنار کمپ ساخته شده است او می گوید قول های عملی نشده است. زمان نتیجه گیری با کمبود امکانات تمام شده است. از 12 مردادماه امسال تیم ملی اسپانسر لباس ندارد. 40 سال است که می خواهند کمپ تیم ملی را درست کنند.

پیروانی گفت :یکی از دلایل اعتراض کی روش لباس است.یادم می آید در یکی از بازی ها بازیکن ثابت تیم ملی تنها یک دست لباس داشت و اگر پیراهنش پاره میشد یا روی آن خون میریخت چه اتفاقی می افتاد. کی روش می گوید من این امکانات را برای خودم نمی خواهم. 

پیروانی درباره کمبود بازیکن در مستهافبک تهاجمی اظهار داشت:  از نظر نفری نیز مشکل داریم. بازیکنی می خواهد سانتر کند، به پشت دروازه می فرستد و سرش را به پایین می اندازد. اگر این بحث هواداری و باشگاه 9090 نبود، مشکلات ما خیلی بیشتر میشد. آنها 80 درصد هزینه های ما را تامین می کند. تیم ملی برای من و کی روش نیست، برای همه مردم است. 

پیروانی درباره عدم تعامل تیم بزرگسالان و باشگاه ها بیان کرد: قرار بود تیم ب تشکیل شود اما همین  که بازیکنان تیم ملی اصلی را از باشگاهها می گیریم چه اعتراضاتی که نمی شود   خودم قصد داشتم در روزهای شنبه و یکشنبه که تیم های باشگاهی  بازی ندارند نفرات خوب را به اردوی ملی ببرم ولی با رویکردی که مربیان لیگ برتری دارند این کار  امکان پذیر نیست. هدف من پشتوانه سازی بود.تنها تارتار و ویسی به تمرینات تیم ملی آمده اند.
 
پیروانی دوباره در خصوص استعفای کی روش توضیح داد با توجه به این که در عید وپس از ان بازی رسمی داریم این موضوع محال است. کی روش مربی حرفه ای می باشدمگر نمیگفتند  کی روش سرطان دارد؟ الان که من آن را تکذیب کردم. پس همه این مسایل دروغ است.
 
وی درباره پرسپولیس و وضعیت این تیم هم خاطر نشان کرد:  امسال  به پرسپولیس ظلم شده و علاوه بر احترام به جامعه داوری کشور قضاوت هایی که برای پرسپولیس انجام گرفته به ضرر این تیم بوده است. برانکو  مربی خود من در تیم ملی بوده و مدانم مربی بزرگی است. او کارش را خوب انجام داده و اگر مشکلات داوری نبود در حال حاضرجایگاه اپرسپولیس بالاتر بود
 
کاپیتان سابق پرسپولیس  گفت:  امکانات سخت افزاری در فوتبال ما خیلی ضعیف است. برانکو هفت تا زمین را گشته اما نتوانسته برای تمرین تیمش زمین پیدا کند.  کی روش هم به همین مشکلات اشاره میکند. وقتی کی روش گفت کسانی که سرمایه گذار هستند بیایند و به فوتبال کمک کنند به همین خاطر بود. مگر آبراموویچ نبود که برای فوتبال و کمک به آن وارد چلسی شد ولی همه از حرف کی روش ناراحت شدند.  
 
 وی در خصوص قرارداد با فدراسیون اظهار کرد: من قرارداد ندارم و مانند آنهایی هم نیستم که بگویم برای وطن و پرچم کار می کنم بلکه اعلام می کنم که من به عنوان انجام وظیفه برای کشور مجانی کار می کنم.
 
وی در پایان با یاد کردن ازغلامحسین پیروانی برادر بزرگ ترش گفت: باید یادی کنم از برادر بزرگوارم  که می گوید: عهد کردم که بدهکار نباشم به کسی...وای از دست محبت که بدهکارم کرد.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار