فرضیه ربایش رکن آبادی قوی و پابرجاست/ ادامه همکاری ایران و روسیه برای مبارزه با داعش

علاءالدین بروجردی گفت:رسانه ها از انتشار مطالبی که جایگاهشان را خدشه دار می کند، پرهیز کنند، فرضیه ربایش افراد در عربستان همچنان پابرجا و قوی است

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 13 هزار انسان بیگناه تاکنون در یمن به شهادت رسیده اند، همکاری ایران، روسیه، سوریه و عراق برای مبارزه با تروریسم، ایران برای همکاری با اروپایی ها حق انتخاب برای خود قائل است، تفکیک اروپا و امریکا در روابط ایران با غرب مهمترین بخش های سخنان رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است.

علاءالدین بروجردی با انتقاد از تحریم نمایشگاه مطبوعات در سال جاری توسط برخی رسانه ها، اظهار کرد: در سال همدلی و همزبانی نباید این اتفاق رخ می داد، این عدم حضور پیام خوبی نداشت.

وی با اشاره به نقش مطبوعات در در تنویر افکار عمومی، گفت: مطبوعات می توانند برمبنای اصول کشور، دیدگاه های امام راحل (س) و مقام معظم رهبری کار خود را شکل دهند.

بروجردی با تاکید بر لزوم تلاش وزارت ارشاد برای حل مشکل مطبوعات، تصریح کرد: نقش مطبوعات بسیار مهم است و می توانند به ویژه نسل جدید را که از دوران مبارزات قبل از انقلاب، دوران حضرت امام و دوران دفاع مقدس درکی ندارند، با این فضا آشنا کنند.

*** رسانه ها از انتشار مطالبی که جایگاهشان را خدشه دار می کند، پرهیز کنند


نماینده مردم بروجرد در مجلس همچنین با اشاره به این که مطبوعات باید امانتداران خوبی باشند و مطالب را دقیق به افکار عمومی منتقل کنند، افزود: باید از انتشار مطالبی که اعتبار نشریات را خدشه دار می کند، پرهیز کرد.

بروجردی با اشاره به پررنگ تر شدن نقش مطبوعات در آینده با توجه به دستیابی به مطالب رسانه از طرق مختلف چون فضای مجازی، تاکید کرد: بنده بعد از نماز صبح و پیش از توزیع روزنامه ها، کل مطالب را مرور می کنم؛ چراکه معتقدم به دست آوردن اطلاعات در کوتاه ترین زمان، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 *** فرضیه ربایش افراد در عربستان همچنان پابرجا و قوی است


 رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد سرنوشت مفقودان حج امسال نیز فرضیه ربایش به ویژه در مورد افرادی همچون غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان را همچنان پابرجا دانست و اظهار کرد: تا زمانی که دولت عربستان نتواند هویت کسانی که با ادعای اخذ تست DNA دفن کرده را اثبات کند، این فرضیات همچنان پا برجا خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین تا هویت پیکرهایی که در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته مشخص نشود که متعلق به کدام افراد است، همچنان فرضیه ربایش، فرضیه قوی ای خواهد بود.

 بروجردی درمورد روابط ایران با کشورهای منطقه و عربستان، تاکید کرد: سیاست ما همواره داشتن بهترین رابطه با همسایه ها بوده و هست، ولی عربستان خودش با منطقه مشکل دارد.

*** 13 هزار انسان بیگناه تاکنون در یمن به شهادت رسیده اند

وی با اشاره به حمله عربستان به یمن نیز گفت: کاری که عربستان در مقابل کشور اسلامی و بی دفاع یمن انجام داده و بیش از 13 هزار انسان بی گناه شامل 5 هزار کودک را بر اساس سیاست نادرست و جنایت جنگی شهید کرده است، نشان دهنده مشکل عربستان با منطقه است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: یمن که ایران نیست بگویند ایران سیاست های منفی با همسایگان دارد؛ یمن کشور اسلامی و عربی است و این مساله نشان می دهد که عربستان با کل منطقه دچار مشکل شده است.

 ***همکاری ایران، روسیه، سوریه و عراق برای مبارزه با تروریسم

 بروجردی با اشاره به سخنان ولادیمیر پوتین، درمورد همکاری روسیه با ایران برای مبارزه با داعش، گفت: سازمان ملل نیز اعلام کرد که ایران، روسیه، سوریه و عراق همکاری جدیدی را برای مبارزه با داعش شکل داده اند و این واقعیتی است که عملا انجام می شود.

وی بر جدیت جمهوری اسلامی ایران برای تبادل اطلاعات و همکاری در راستای مبارزه با تروریسم به عنوان بزرگترین مشکل منطقه و جهان تاکید کرد.

 *** تفکیک اروپا و امریکا در روابط ایران با غرب

 رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درمورد روابط ایران با سایر کشورهای دنیا در شرایط پساتحریم، با تاکید بر این که روابط ایران با غرب در پساتحریم به 2 بخش اروپا و آمریکا تفکیک خواهد شد، عنوان کرد: ما همچنان  شاهد وجود دیوار بلند بی اعتمادی بین ایران و آمریکا هستیم و این مبتنی بر واقعیت های سیاست های خصمانه آمریکا علیه ما است.

بروجردی تصریح کرد: آمریکایی ها همچنان در پارلمان علیه جمهوری اسلامی ایران مصوباتی به تصویب می رسانند و تلاش می کنند که اهداف خود را خصمانه اعمال کنند؛ این مساله را پیش از روند مذاکرات در تحریم هایی که علیه ما به تصویب می رسید نیز شاهد بودیم، اما اروپا وضعیت متفاوتی دارد.

وی افزود: اروپایی ها به کار جدی با ایران علاقه مند هستند و آن ها نیز از یکه تازی آمریکا در عرصه فضای جدید روابط ایران با دنیای غرب نگران اند؛ بنابراین شاهد بودیم اولین وزیر امور خارجه ای که به ایران آمد، وزیر امور خارجه فرانسه بود. هر کدام از مسئولان اروپایی هم بعد از آن با دهها نفر از سرمایه گذاران و برند های مهم کشور خود به ایران می آیند.

*** ایران برای همکاری با اروپایی ها حق انتخاب برای خود قائل است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در این آمد و شدهای پس از تصویب برجام، حق انتخاب با ایران است تا با کسانی که در دوران تحریم بد عمل کردند مانند برخی شرکت های خودرو سازی فرانسه، کار کند یا نه.

وی افزود: حتما گزینش به گونه ای است که این افراد حق حضور را حداقل پیدا نکنند و ما بتوانیم کار خود را در فضای جدید با غرب در بعد اقتصاد مقاومتی، اتکاء به توانمندی های ملی و انتقال فناوری های نوین از غرب به کشورمان، انجام دهیم و اجازه ندهیم که ایران بازار مصرف کالاهای غربی شود.

بروجردی همچنین با اشاره به تشکیل جلساتی در مجلس در راستای جلوگیری از نفوذ آمریکا، بر این امر تاکید کرد.
منبع:پایگاه خبری جماران
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار