تبریز؛

هشدار سازمان امداد و نجات هلال احمر نسبت به وضعیت حاشیه نشین ها در تبریز

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نسبت به وضعیت حاشیه نشین های کلان شهر تبریز به جهت مشکل امداد رسانی در صورت وقوع حادثه احتمالی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ چرخ ساز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی به مسئولیت اصلی هلال احمر در قبال آسیب دیدگان از حوادث طبیعی مانند زلزله اشاره کرد و گفت: وظیفه اصلی هلال احمر با توجه به رسالتی که دارد امدادرسانی به آسیب دیدگان ازحوادث طبیعی از جمله زلزله است

وی با اشاره به اینکه مسئولیت هلال احمر در خصوص امداد جاده ای در مرحله بعدی قرار دارد، اظهار کرد: مردم از هلال احمر انتظار زیادی دارد تا جایی که در سیل های اخیر هلال احمر تا کشیدن آب از منازل ایفای نقش کرد.

چرخ ساز اعلام کرد: تا پایان سالجاری ذخایرانبارهای امدادی افزایش پیدا کرده و از نظر چادر، پتو و مواد خوراکی به صورت صد در صد شارژ خواهند شد.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در عرصه های مختلف امدادی در داخل و خارج کشور موفق عمل کرده است ، تعامل استانداری با جمعیت هلال احمر را در این خصوص موثر ارزیابی کرد و گفت: این روابط باعث ارتقای سطح خدمات رسانی به هموطن ها می شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز دراین نشست با تجلیل از عملکرد جمعیت هلال احمر گفت: توانمندی جمعیت هلال احمراستان بعد از زلزله ارسباران برای مردم نمایان شد که جای تقدیر و قدردانی دارد.

پورمهدی افزود: بزرگ ترین سرمایه هر دستگاهی نیروی انسانی مجرب و آموزش دیده و با انگیزه آن دستگاه است و اگرنیروی انسانی با انگیزه و کاردان نداشته باشیم هر چقدرهم منابع مالی و امکانات داشته باشیم به هدر خواهد رفت.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه نیروهای هلال احمرهمواره در خط مقدم امدادرسانی به حادثه دیدگان هستند، تاکید کرد: دراکثر حوادث اولین دستگاهی که حاضر شده و اقدام به ارائه خدمات امدادی می کند جمعیت هلال احمر است.

وی به موقعیت جغرافیایی تبریز و قرارگرفتن آن بر روی گسل اشاره کرد و گفت: روزانه هزاران نفر از شهرهای دور و نزدیک و کشورهای اطراف جهت امر درمان به این شهر مراجعه می کنند.

پورمهدی با بیان اینکه تبریز می تواند شهر معین بسیار خوبی برای شهرهای اطراف در زمان حوادث باشد، خاطرنشان کرد: این درحالی است که شهر معین دارای ظرفیت و توانایی امدادرسانی به تبریز در زمان حوادث وجود ندارد.

وی گفت: تبریز با داشتن 400 هزار نفر حاشیه نشین که بیشتر روی خط گسل اسکان دارند ، نیازمند تدابیر اساسی در زمینه دسترسی ساده تر نیروهای امدادی است .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی به عنوان بزرگ ترین و پرجمعیت ترین استان ناحیهٔ شمال غربی ایران دارای آب و هوای سرد کوهستانی است و به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی حوادث گوناگونی را در طول سال های گذشته تجربه کرده است، گفت از41 حادثه رایج درجهان 31 مورد درکشور و21مورد حادثه در استان آذربایجان شرقی اتفاق می افتد.

نوری گفت: دراین استان سیزده هزار و 500 کیلومتر جاده ( آزاد راه -بزرگراه -راه اصلی - فرعی عریض- راه فرعی آسفالته - راه شنی روستایی ) وجود دارد که روزانه حوادث مختلفی در این راه ها رخ می دهد که یکی از رسالت مهم دستگاه های امدادی از جمله هلال احمر رسیدگی به این حوادث است.

نوری اظهار کرد: قرارگرفتن کلان شهر تبریزدرمجاورت دوخط گسل شمال تبریز وگسل آذرشهر(دهخوارقان) در حد قابل توجهی درصد آسیب پذیری تبریز را از زلزله بالا برده است.

وی گفت: جمعیت هلال احمر استان در25 شهر(شعبه یا دفترنمایندگی) و26 باب پایگاه جاده ای و هوایی و کوهستان ثابت دارد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.