با نگاه سیاه و سفید غرب داعش شکست نمی خورد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن انتقاد از رویکرد سیاه و سفید غرب گفت: تشکیل ائتلاف جهانی برای جنگ نظامی و برخورد با سرچشمه‌های تفکر تکفیری تنها راه مهار داعش است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوانموج اسلام ستیزی در سایه حملات تروریستی داعش به یک دغدغه برای مسلمانان تبدیل شده است. نوذرشفیعی در تحلیل موج حملات نژادپرستانه که در میان اقدامات تروریست های تکفیری در حال وقوع است ، گفت: یکی از اشکالات اساسی جوامع غربی این است که در برخورد با مسائل مختلف سیاه و سفید به موضوعات نگاه می کنند و با یک چوب با جامعه هدف برخورد می کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه افزود: اروپایی ها نمی توانند کتمان کنند که بخش اعظم توسعه یافتگی امروز آنها مدیون پژوهش ها وفعالیت های مسلمانان می باشد. مساله در جوامع غربی اینجاست که غربی ها هر وقت از حل مساله ای ناتوان هستند تلاش می کنند که صورت اشکال را پاک کنند.

وی گفت: فرانسه و کشورهای اروپایی در برخورد با مساله رخ داده باید عوامل تروریستی را شناسایی کنند و اگر سیاست های خود را اصلاح نکنند مشکلات آنها ابعاد گسترده تر خواهد گرفت.

شفیعی با نکوهش رویکرد کشورهای غربی در جریان جنگ داخلی سوریه گفت: فرانسوی ها بیش از دیگر کشورهای غربی حامی تروریست ها در جریان جنگ سوریه بودند و امروز هم تقاص اقدامات دیروز خود را پس می دهند. کسانی که تا دیروز حامی داعش بودند و آنها را به امید ساقط شدن بشاراسد تسلیح می کردند نمی توانند انتظار داشته باشند که از شعله‌های آتشی که روشن کرده بودند در امان بمانند.

وی تصریح کرد:  روند جنگ سوریه بر عکس شده است ؛ یعنی تروریست های تکفیری که در سوریه از ملیت های گونان با عنوان داعش شکل گرفتند به عنوان بمب های انتحاری به خانه باز می گردند و اقدامات تروریستی که این روزها در حال وقوع است همگی توسط اتباع کشورهای غربی در حال وقوع است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ رویکرد داعش با القاعده دارای تفاوت های فاحشی است. القاعده با اتباع عموما کشورهای خاورمیانه دست به عملیات می زد اما داعش از اتباع کشورهای هدف استفاده می کند و این کار را برای سرویس های امنیتی دشوار می کند.

لزوم جنگ چند وجهی با داعش

وی با تاکید بر شکل گیری جبهه جهانی جنگ با تروریسم همانند آنچه که در جنگ جهانی دوم در برخورد با آلمان نازی صورت گرفت ، گفت: حملات ناهماهنگ ائتلاف آمریکا با ائتلاف متحدین اسد نتیجه مشخصی نخواهد داشت. حملات ناوشارل دوگل باید با هماهنگی ایران و روسیه صورت گیرد زیرا در این صورت حملات فرانسوی ها تنها محدود به تخریب سوله های خالی در رقه منجر خواهد شد.

شفیعی در ادامه افزود: برخورد با داعش باید از دوجنبه دنبال شود. به موازات حملات متحد علیه داعش باید کشورهای همسایه سوریه را مجاب کرد که مرزهای خود را بر روی تروریست های تکفیری ببندند. حملات متحد هوایی و زمینی که در آن دولت سوریه نقش اساسی ایفا کند می تواند منجر به انهدام داعش شود. البته در این میان آزادسازی خاک عراق به ویژه موصل را نباید فراموش کرد.

وی ضمن بیان این که القاعده ، طالبان و داعش همگی از یک سرچشمه شکل گرفته اند ، گفت: متفکرین سلفی و تکفیری که بانیان اصلی  گروه های تروریستی محسوب می شوند باید بیش از حملات نظامی به داعش مورد توجه قرار گیرند.  عدم برخورد با شاهزاده های سعودی که منابع مالی داعش را تامین کردند ، عدم برخورد با مراکز تندروی مذهبی در اسلام آباد ، عدم اقناع حامیان داعش در ترکیه ، عدم اصلاح رویکرد کشورهای غربی در آینده منجر به تشکیل گروه های به مراتب خشن تر از داعش و القاعده خواهد شد.

این نماینده مجلس نهم در انتها گفت: با نگاه سیاه و سفید غرب داعش شکست نمی خورد و باید رویکرد متناسب‌تری در برخورد با داعش داشته باشند.
منبع:خانه ملت
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.