تبریز؛

وضع اسفناک فرش در بازار تبریز

نماینده مردم تبریز آذرشهر اسکو در مجلس وضع بازار فرش در تبریز را فاجعه بار خواند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سعیدی گفت: زمانی فرش بزرگ‌ترین منبع درامد ارزی کشور و در فهرست صنایعی اشتغالزا در کشور بود اما غفلت از سیاست گذاری اعم از حمایت ها و بازار یابی امروزه این صنعت ارز آور به رکود کشانده است.

وی افزود: ماه گذشته برای ارزیابی وضع فرش با رئیس اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا در محل اتاق بازرگانی ایران جلسه‌ای تشکیل شد و شرکت کنندگان اعتقاد داشتند که صنایع دستی و فرش می‌تواند تحولات بزرگی برای اجرایی کردن راهبردهای اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی جامعه ایجاد کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در چین شهر فرش ایران را احداث کرده‌اند فرش ایران تولید می کنند و می‌فروشند،

وی افزود :36 سال پس از انقلاب اسلامی فراکسیون صنایع دستی و فرش ایران را در مجلس تشکیل شده تا در این فراکسیون مشکلات حوزه فرش و صنایع دستی حل شود.

این نماینده تبریز در مجلس تبدیل مرکز ملی فرش و صنایع‌دستی به یک سازمان را گامی به صوی پیشرفت و کمک به خارج کردن از رکود دانست و گفت : کل بودجه صنایع دستی در کشور 20 میلیارد تومان است و با این مبلغ ناچیز نمی‌توان کاری را به پیش برد.

وی با اشاره به اینکه دانش فنی فرش در حال نابودی است تاکید کرد یک مرکز دانشگاهی برای باید فرش ایجاد شود. سعیدی با ابراز تاسف از اینکه 80 درصد صنایع‌دستی زوار مشهد تولیدات کشورهای هند و چین بوده و سالانه به ارزش27 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود که ضربات مهلکی را به پیکره صنایع دستی ما وارد کرده‌اند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.