امدادرسانی هلال احمر به 16 هزار زائر اربعین حسینی/ درمان سرپایی بیش از 5 هزار تن

رئیس سازمان امداد ونجات در تشریح عملیات‌های امدادرسانی هلال احمر به زائران حسینی در 5 روز گذشته، گفت: در این مدت به 16 هزار و 45 نفر از زائران اربعین امدادرسانی شده و 5 هزار و 25 نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

امدادرسانی هلال اجمر به بیش از 16 هزار زائر اربعین حسینی/ درمان سرپایی بیش از 5 هزار تن
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر چرخ ساز، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در خصوص جزئیات امداد رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: از تاریخ یکم آذر ماه تا ساعت 8 صبح امروز به 16 هزار و 45 نفر امدادرسانی شده است.

وی ادامه داد: خدمات امدادی شامل اسکان، کنترل قند خون و فشار خون است،  که 10 هزار و 859 نفر از زائران از این خدمات بهره مند شده اند؛ علاوه بر آن پنج هزار و 125 نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند؛ همچنین 61 نفر  از هموطنان که دچار آسیب شده بودند به منظور ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

**امدادرسانی به 99 حادثه دیده در طرح ملی امداد ونجات اربعین

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام عملیات جاده ای در طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی، افزود: از تاریخ 4 آذر ماه تا کنون 8 مورد عملیات جاده ای که شش مورد آن در ایلام، یک مورد در اصفهان و یک مورد هم در استان مرکزی به وقوع پیوسته است، امدادرسانی های لازم ارائه شد.

به گفته وی، در مجموع از روز چهارشنبه تاکنون 99 نفر حادثه دیده اند و 40 تن نیز مصدوم شدند پنج نفر از آنها برای ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شده و 11 نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

**به کار گیری 63 دستگاه آمبولانس و 4 دستگاه اتوبوس آمبولانسی


دکتر چرخساز با تاکید بر اینکه طرح ملی امداد ونجات اربعین حسینی به مدت 10 روز اجرا می شود، تصریح کرد:43 پایگاه ثابت، موقت و سیار در مناطق درون مرزی و برون مرزی فعال هستند که از این تعداد 35 پایگاه درون مرزی و 8 پایگاه برون مرزی هستند.

وی ادامه داد: به منظور اجرای طرح ملی امداد ونجات اربعین حسینی 2 هزار و 356 نفر روز نیرو به کارگیری شده است؛ علاوه بر آن 63 دستگاه آمبولانس،29 دستگاه موتورسیکلت آمبولانسی، 24 دستگاه خودروی عملیاتی، هفت دستگاه  خودروی فرماندهی و ارتباطی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانسی و پنج فروند بالگرد برای ارائه خدمات امدادی به زائران به کارگیری شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار