مسابقات ماشین‌های بدون راننده + تصویر

اواخر سال آینده سری جدید «روبو ریس» یا مسابقات ماشین‌های بدون راننده در ادامه سری مسابقات فرمول ای سال گذشته در بریتانیا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، اواخر سال آینده سری جدید «روبو ریس» یا مسابقات ماشین‌های بدون راننده در ادامه سری مسابقات فرمول ای سال گذشته در بریتانیا برگزار خواهد شد. 

سازمان دهندگان اولین سری مسابقات سرعتِ تماماً برقی اعلام کرده‌اند که نخستین رقابت‌های ماشین‌های کاملاً خودکار و بدون راننده را برپا خواهند کرد. در طی این مسابقات ماشین‌های بدون راننده با سرعت حداکثر 150 مایل بر ساعت باهم رقابت خواهند کرد. این ماشین‌ها ساخته‌ی بسیاری از شرکت‌های بزرگ صنعتی حوزه‌ی فناوری و اتومبیل‌سازی و برخی دانشگاه‌های فنی برجسته هستند.

قرار است این مسابقات اواخر سال 2016 و ابتدای 2017 در لندن، پکن و مکزیکوسیتی برگزار گردد. در این فصل مسابقات 10 تیم با ماشین‌های بدون سرنشین در طی مسابقات 1 ساعته باهم رقابت خواهند کرد و تمام تیم‌ها از الگوریتم‌های محاسبه زمان و فناوری هوش مصنوعی (AI) استفاده می‌کنند. 

دِنیس اِسوردلو، بنیان‌گذار روبو ریس می‌گوید: در آینده تمام وسایل نقلیه‌ی دنیا به کمک هوش مصنوعی و نیروی برق‌کار خواهند کرد که هم امنیت جاده‌ها را بالا می‌برد و هم به سلامت محیط‌زیست کمک می‌کند. روبو رسی هم درواقع جشن انقلاب در حوزه‌ی فناوری و نوآوری‌هایی است که بشر تاکنون به آن دست‌یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار