بجنورد؛

اختصاص 10 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اقامتگاه‌های روستایی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان 10 میلیارد ریال با کارمزد چهار درصد اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، محمد سویدانلویی در نشستی با رییس صندوق کارآفرینی وامید، شورا بخشدار ودهیاران امور روستایی در محل عمارت مفخم افزود : استان شامل 4 محور فرهنگی ،تاریخی ،مذهبی ،طبیعی و اقامتگاه های بوم گردی است.

وی افزود: تسهیلات ارائه شده برای ایجاد اقامت گاهای بوم گردی با کارمزد 4درصد که بازپرداخت تسهیلات بصورت اقساط 60 ماهه است.

سویدانلویی با اشاره به اینکه تفاهم نامه ای بین میراث فرهنگی و صندوق کار آفرینی امید منعقد شده است، گفت :فرصت مناسبی برا ی دفاترخدمات مسافرتی وروستاییان ایجاد شده است.

وی گفت: در بخش فرهنگی و تاریخی هزار و 200 اثر شناسایی شده در استان وجود دارد که از این تعداد 560 اثر ثبت ملی شده است.

سویدانلویی افزود : درتلاش هستیم نخل گردانی جاجرم را به ثبت جهانی برسد.

رییس صندوق کارآفرین امید استان نیزسقف تسهیلات ارائه شده برای هر طرح یا دفاتر خدمات مسافرتی را یک میلیارد ریال عنوان کرد وگفت: این تسهیلات به دفاتر خدمات مسافرتی فعال در حوزه طبیعت گردی و ا قامتگاهای بوم گردی ازسوی این صندوق به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.

گفتنی است: معرفی متقاضیان از سوی سازمان میراث فرهنگی ، به صندوق و تکمیل مدارک و بررسی کارشناسی و اخذ فرم ها وطرح های رسیده نسبت به پرداخت تسهیلات فرآیند اعطای تسهیلات به تاسیسات گردشگری است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.