رییس مجلس:

مذاکرات لطمه‌ای به صنعت هسته‌ای وارد نکرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مذاکرات هسته‌ای و آنجایی که داد و ستد کردیم، لطمه‌ای به صنعت هسته‌ای کشورمان وارد نشد بلکه دستاوردی که داشتیم بیشتر بود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز قم؛ علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در اجلاس سراسری مدیران حوزه علمیه خواهران که در مجتمع مهدی‌ یاوران جمکران برگزار شد، اظهار داشت: حوزه علمیه از جایگاه و ظرفیت بسیار بالایی برخودار است و مدارس کشور و دانشگاه‌ها باید از این طرفیت استفاده کرده و خانواده‌ها فرزندان خود را با علوم دینی آشنا کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم آشنایی طلاب با زبان‌های زنده دنیا افزود: حوزه علمیه در زمان‌های مختلف ورود پیدا کرده چون نشر علوم دینی و معارف اسلامی را باید با زبان‌های بین المللی نشر و ترویج کرد که این اقدام سبب آشنایی کشورهای مختلف با مکتب اسلام و معارف اهل بیت (ع) می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه در یک نگاه کلان در چند حوزه کشور مسائلی وجود دارد که دارای مشکلات و چالش‌هایی است که یک بخش آن حوزه بین الملل است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی با کشورمان وجود داشته است، در مسئله هسته‌ای بیش از 12 سال با چالش روبه‌رو بودیم و مسائلی نظیر حقوق بشر و تروریسم که در مجامع بین‌المللی با آن مواجه می‌شویم، وقت و ذهن ما را درگیر خود می‌کند.

وی با اشاره به درگیری‌های منطقه و مشکلات ملت‌های اسلامی عنوان کرد: هیچ زمانی پس از جنگ جهانی با چنین وضعیتی در منطقه روبه‌رو نبودیم که تا این حد عوامل بین‌المللی در آن نقش داشته باشند، این موضوع گذرا نیست بلکه ما با پدیده بدخیمی در منطقه روبه‌رو هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابا تاکید بر لزوم رفع مشکلات اقتصادی تصریح کرد: در داخل کشور "اقتصاد" نقطه ضعف ما است چون شرایط اقتصادی ما هم‌تراز با پیشرفت‌های انقلاب اسلامی نیست و با شعار و کارهای کپسولی رفع نمی‌شود. ابتدا باید آن را باز کرده و سپس با نگاه طبیبانه درد را حس کرد و نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلاتی اجتماعی یکی دیگر از مسائل کشور است که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود، اظهار داشت: مشکلات فرهنگی از جمله مشکلات موجود در کشور است که از اهمیت زیادی برخودار است چون فرهنگ از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نیازمند توجه ویژه‌ای است.

انتهای پیام/س





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.