پياده روی جاماندگان كربلا در پايتخت/ دستگاه های اجرایی در اربعين حسينی چه می‌كنند؟

همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان، مراسم پیاده روی شهروندان تهرانی با نام جاماندگان کربلا از ساعت 6 صبح امروز (چهارشنبه) 11 آذرماه از مسیر اصلی میدان امام حسین(ع) به سمت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می شود.

پياده روی جاماندگان كربلا در پايتخت/ دستگاه های اجرایی در اربعين حسينی چه می‌كنند؟
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان،اربعين حسيني،روزی كه از داغ بر دل مانده ي تمامی عاشقان امام حسين (ع)  از هر دين و مذهبي پس از چهل روز مجددا در ذهن مردم تداعی می شود.

تمامي مسلمان در تلاش هستند تا خود را تحت هر شرايطي به حرم آن حضرت برسانند و به نوعي غم مانده بر روح و جان خود را تا اندازه اي تسكين ببخشند اما از پس حادثه بسياري از مردم از اين اجتماع حسيني جا مانده و حسرت حضور در كربلا بر دل و جانشان باقي مي ماند.

اما اكنون مسولان كشوري هريك به نوبه خود و برحسب وظيفه تمهيدات ويژه اي را به منظور حضور عاشقان حسيني در ايران را انديشيده اند تا مردم غيور جامانده از حرم عشق ارادت و عزاداري خود را از ايران نثار سيد و سالار شهيدان كنند.

كه بر اين أساس دلدادگان حسيني با  هماهنگی شهرداری و سایر دستگاه ها از میدان امام حسین(ع) تا حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) پیاده خواهند رفت تا در ثواب پیاده روز اربعین شریک باشند كه در ذيل براي راحتي پايتخت نشينان و اطلاع هموطنان از تمهيدات سازمان ها و ارگان هاي كشوري در ذيل به اختصار به آن ها اشاره كرده ايم:

**شهرداري و اعلام مسير پياده روي اربعين در پايتخت

براساس اعلام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پیاده روی بزرگ روز اربعین در تهران ساعت 6 صبح چهارشنبه 11 آذرماه از میدان امام حسین(ع) آغاز می شود.

این پیاده روی پس از گذراندن مسیری به طول تقریبی 15 کیلومتر از خیابان 17 شهریور، میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام، سه راه ورامین و میدان شهر ری در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پس از اقامه نماز ظهر و عصر پایان می یابد.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران راهپیمایی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در روز اربعین حسینی را با مشارکت سپاه پاسداران، ناجا، پلیس راهور، هیئت رزمندگان اسلام، مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و زیر مجموعه های مختلف شهرداری تهران برگزار می کند.

** اقدامات پلیس راهور و مأموران آن  نسبت به تامین ایمنی شهروندان و راهپیمایان

سرهنگ مراد مرادی رييس  مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت دراین باره گفت: مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در تهران با عنوان جا ماندگان از کربلا از صبح روز چهارشنبه (اربعین حسینی) از سه نقطه پایتخت آغاز خواهد شد و در سه مسیر اصلی به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم در شهر ری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به مسیرهای راهپیمایی اربعین اظهارکرد: مسیر شماره یک از میدان امام حسین(ع) آغاز شده و با عبوراز خیابان 17 شهریور، میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام، سه راه ورامین و میدان شهرری به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌رسد.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت ادامه داد: مسیر شماره 2 نیزاز میدان آزادی آغاز شده و با عبور از خیابان آذربایجان، بزرگراه نواب، میدان 9 دی، میدان بهمن، تقاطع بعثت و رجایی، پل صارمی، میدان نماز، میدان فرمانداری، میدان ساعی به سمت شرق و بلوار مدرس به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی ختم می‌شود.

مرادی درباره مسیر شماره 3 نیز گفت: این مسیر از بارگاه مقدس امامزاده حسن آغاز شده و با عبور از امین‌الملک، خیابان قزوین، میدان 9 دی، بزرگراه نواب، میدان بهمن، تقاطع بعثت و رجایی، پل صارمی، میدان نماز، میدان فرمانداری و بلوار مدرس به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این راهپیمایی از ساعت 7 صبح روز چهارشنبه 11 آذر در پایتخت آغاز شده و تا نماز ظهر و عصر ادامه خواهد داشت، گفت: در این راهپیمایی مناطق 7، 9، 10، 12، 13، 14، 15، 16، 17 و 20 راهنمایی و رانندگی و شهرداری حضور خواهند داشت و نسبت به روان‌سازی ترافیک و حفظ ایمنی راهپیمایان اقدام خواهند کرد.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت همچنین از اعمال محدودیت توقف در اطراف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی در روز چهارشنبه خبر داد و افزود: در اطراف حرم از ساعت 20:30 روز سه‌شنبه محدودیت توقف اعمال شده و از ساعت 6 صبح نیز محدودیت تردد اجرایی می‌شود.

**حضور100 آتش نشان در مسیر پیاده روی اربعین حسینی در تهران


سيد جلال ملكي سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حضور یکصد آتش نشان در مسیر پیاده روی اربعین حسینی در تهران خبر داد.

وي  با اشاره به برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری افزود: آتش نشانان در سه مسیر میدان آزادی، میدان امام حسین (ع) و امامزاده حسن (ع) به سمت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) با استفاده از تجهیزات فنی، ایمنی عزاداران حسینی را تامین می کنند.

سخنگوي سازمان آتش نشاني گفت:آتش نشانان با استفاده از 33 خودوری سبک و سنگین و 30 دستگاه موتورسیکلت از ساعت هشت صبح روز چهارشنبه تا پایان مراسم آماده خدمت رسانی به عزاداران حسینی هستند.

ملکی بيان كرد:تعدادی از مدیران ارشد گروه های عملیاتی نیز در مسیر پیاده روی بر نحوه استقرار آتش نشانان در نقاط مختلف نظارت دارند.

وي با بیان اینکه تمام ایستگاه های آتش نشانی شهر تهران روز اربعین در حالت آماده باش هستند، از عزاداران خواست هنگام بروز حادثه با حفظ خونسردی خود، به نزدیک ترین گروه آتش نشان مراجعه و یا مراتب را از طریق سامانه 125 اعلام کنند.

**هلال احمر و اعلام مراکز فعال اهدای خون تهران در اربعین


انتقال خون استان تهران‏ در چهار مرکز اهدای خون وصال، نارمک، شهرری و کن در انتظار داوطلبان اهدای خون خواهد بود.

عزادارن و همراهان همیشگی بیماران نیازمند به خون می‌توانند چهارشنبه یازدهم آذر 1394 با مراجعه به مرکز اهدای خون وصال واقع در خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، بالاتراز طالقانی از ساعت 8 تا 20:30، مرکز نارمک واقع دربزرگراه رسالت، بین میدان رسالت و چهارراه سرسبز از ساعت 8 تا 19 و مرکز شهرری واقع در ضلع شمالی مترو شهرری از ساعت 8 تا 15:30 ایثار و دلدادگی را معنا داده و جانی دوباره به بیماران هدیه کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی انتقال خون استان تهران، همچنین داوطلبین گرامی در غرب تهران می‌توانند با مراجعه به تیم سیار اهدای خون مستقر در محله کن واقع در میانده‏، حسینه سیدالشهدا از ساعت 9 تا 15:30خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کنند.

**اورژانس تهران برای اربعین حسینی چه تمهيداتی انديشيده است؟


حسن عباسی  سخنگوي اورژانس تهران  درباره تمهیدات اورژانس تهران در راستای تحت پوشش قرار دادن اربعین اظهار کرد: اورژانس تهران همچون سال‌های گذشته از اذان صبح تا اذان ظهر از سه مبدا راهپیمایی، راهپیمایان را تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی مستقر خواهند شد.

وي  در ادامه با بیان اینکه  10 دستگاه آمبولانس،یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه خودروی فرماندهی در مهمترین نقاط پایتخت مستقر خواهند شد، گفت: همچنین موتور آمبولانس‌ها تا ساعت 23 شب در میادین پرازدحام در آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت لزوم بتوان از آن استفاده کرد.

به گفته سخنگوی اورژانس تهران، علاوه بر استقرار واحدهای سیار، تمامی 150 پایگاه‌های شهری تهران در آماده‌باش کامل خواهند بود.

**افزايش 33 درصدی حركت قطارهای در خط يك


 محسن نایبی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: به منظور سهولت در جابه جایی شهروندان و عزاداران حسینی که در پیاده روی اربعین به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شرکت می کنند، مسافرگیری از ایستگاه شهرری در روز چهارشنبه 11 آذرماه بعد از پایان مراسم تا جابجایی کامل عزاداران، به صورت رایگان انجام می شود.

وی در خصوص سایر خدمات مترو تهران در این روز گفت: همچنین در خط یک مترو تهران که در روز اربعین بیشترین مسافر را به خاطر وجود اماکن مذهبی همانند حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امامزاده صالح(ع) و سایر اماکن دارد، فاصله گذر قطارها کاهش می‌یابد و با افزایش 33 درصدی حرکت قطارها در خط یک، فاصله گذر از هر 7 دقیقه یکبار به 5 دقیقه کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار