نیرو در هفته گذشته؛

طرح آبی در حوضه زاینده رود اجرایی نمی شود/ جریمه مشترکان پرمصرف آب از کی آغاز می شود؟

بررسی تاثیر پدیده ال نینو بر اقلیم و بارشهای کشور و کاهش 45درصدی بودجه عمرانی در سال آینده مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در حوزه نیرو بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت نیرو در هفته گذشته خبرهای متنوعی در عرصه‌های مختلف بوده که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.


وزارت نیرو قرار بود بحث جریمه مشترکان پرمصرف را در تابستان سال جاری اجرایی کند اما متاسفانه موفق به اجرای این امر مهم نشد.


سمینار ال نینو، پیامدها و راهکارهای برخورد با آن، به همت انجمن برقابی ایران و سازمان هواشناسی کشور در محل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران برگزار شد.


مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با توجه به مشکلات نقدینگی کل بودجه عمرانی سال آینده نسبت به امسال کاهش 21 تا 45 درصدی داشته باشد.


قائم مقام وزیر نیرو گفت: هم‌اکنون سدی بدون نظارت سازمان حفاظت محیط زیست احداث نمی‌شود کارهایی که در گذشته انجام شده در مراحل پایانی است که با همکاری دستگاه‌های زیربط انجام می‌شود.


مجری طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی سابا گفت: با اجرای راهکارهای جلوگیری از هدررفت انرژی گرمایشی در بخش ساختمان‌های کشور، مصرف انرژی حدود 35 درصد کاهش می‌یابد.


وزير نيرو گفت: طبق تصمیم شورای عالی آب، هيچ طرح آبی جديدی در حوضه آبریز زاینده‌رود اجرايی نخواهد شد.


با ثبت 6 میلی‌متر بارش در یک هفته گذشته، حجم بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته به 68 میلی‌متر رسید.


رويداد پيوند آب و انرژی از 10 تا 13 اسفند ماه سال جاری با همکاری وزارت نيرو و دانشگاه صنعتي شريف در تهران برگزار خواهد شد.


با گذشت دوماه پرباران از سال آبی جدید، حجم روان‌آب‌های کشور در پایان آبان ماه همچنان منفی است و در مقایسه با میانگین بلندمدت 10 درصد کاهش یافته است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


برچسب ها: نیرو ، برق ، بارش ، تولید ، آب ، فاضلاب ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار