کارخانجات سیمان قطعی گاز نداشتند

رئیس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه امسال هیچ قطعی گازی برای کارخانجات سیمان نداشته‌ایم گفت: درحال حاضر نرخ هر متر مکعب گاز برای مصرف برای کارخانجات سیمان 121 تا 131 تومان است.

عبدالرضا شیخان رئیس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به توافق صورت گرفته میان انجمن سیمان با شرکت ملی گاز مبنی بر در اختیار گذاشتن گاز مصرفی تولید کنندگان سیمان در سراسر کشور گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه در فصل سرد سال هستیم غیر از یک مورد هیچ قطعی گازی در کارخانجات سیمان کشور گزارش نشده است.

وی افزود: در حال حاضر به ازای تولید هر تن سیمان و کلینکر حدود 100 متر مکعب گاز مصرف می‌شود که نسبت به قیمت مازوت که هر لیتر 350 تومان است؛ مصرف آن برای کارخانجات مقرون به صرفه است.

شیخان با بیان اینکه درحال حاضر 71 واحد تولیدی و کارخانه سیمان در سراسر کشور وجود دارد اظهار کرد: از این تعداد تنها چهار واحد تولیدی که دو واحد آن در سیستان و بلوچستان و دو واحد دیگر آن در شمال کشور و استان فارس قرار دارند؛ گاز رسانی نشده‌اند.

رئیس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان هم چنین به تولید سیمان و کلینکر در کشور ظرف مدت 7 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت میزان تولید سیمان 11 درصد و کلینکر 10 درصد کاهش داشته است.

به گفته شیخان علت کاهش تولید سیمان وکلینکر کسادی بازار به طوری که افت صادرات در مدت زمان یاد شده است.

وی افزود: در 7 ماهه نخست سال میزان صادرات سیمان 20 درصد کاهش یافته است که علت آن تبدیل شدن کشور آذربایجان به عنوان یکی از بازارهای صادراتی به جمع تولید کنندگان سیمان بوده است.

رئیس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان هم چنین کاهش صادرات سیمان به عراق را یکی دیگر از علل افت صادرات بیان کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار