آیا غیر از "اربعین" در طول تاریخ جهان، تجمع بزرگ انسانی دیگری وجود دارد؟+تصاویر

پیاده روی اربعین حسینی، از بزرگترین تجمعات دینی در جهان است که باید در دایره المعارف ها ثبت شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، " پیاده روی اربعین حسینی" سفری که از دل شروع شده و به چشم ها ختم می شود، عاشقان حسینی با پیاده روی سه روزه چشمشان به کعبه ایثار عشق روشن شده و با درک و شبیه سازی گوشه ای از دردی که اسرا کشیدند، حسین(ع) را لبیک می گویند.

آیا غیر از

سنت زيارت پياده در آستانه اربعین به زمان ائمۀ معصومین صلوات الله علیهما بازمی گردد. در عراق، از سالها پيش چنين رسم است که هيئتها و دسته‏‌هاي عزاداري از شهر‌هاي اطراف(بصره، بغداد و عمدتا از نجف) براي زيارت کربلا پياده حرکت ‏مي‏‌کنند و حضور ميليوني زائران و عاشقان ابا عبدالله الحسين از نقاط مختلف جهان؛ مسير شهر نجف تا کربلا را همانند يک زنجريه انساني به يکديگر متصل می کند.

حضور میلیونی مردم با پای پیاده به رغم تهدید های داعش ،نوعی بی اعتنایی به تهدیدات گروه های تروریستی محسوب می شود همچنین  در مراسم اربعین فقط شیعیان شرکت نمی کنند، بلکه برخی از سنی ها و هم چنین مسیحیان و ....نیز در میان زوار دیده می شوند.

سال گذشته بیش از 20 میلیون نفر در مراسم اربعین در عراق شرکت کردند که تقریبا معادل 60 درصد از کل جمعیت این کشور بود. این تعداد هر سال در حال افزایش است.نکته جالب توجه اين است که در مراسم سالانه حج، كم‌تر از 3 ميليون زائر شركت مي‌كنند اما اين سيل عظيم جمعيت با وجود امکانات محدود در کشور بحران زده عراق دچار سختي و مشکل نمي‌شوند و اين مهم برخاسته از برکات عظيم اين سنت ديرينه و مقدس است.

آیا غیر از

پیاده روی اربعین حسینی، از بزرگترین تجمعات دینی در جهان است که باید در دایره المعارف ها ثبت شود. اما این سوال مطرح می شود آیا غیر از "اربعین" تجمع بزرگ انسانی دیگری در  طول تاریخ جهان  وجود دارد؟

روزنامه "هافینگتون پست" در مقاله ای در خصوص مراسم اربعین می نویسد: 
شمار زائران اربعین حسینی پنج برابر شمار حجاج بیت الله الحرام و به مراتب مهمتر از جشنواره بزرگ 'کوم میلا' هندوها است که سه سال یکبار برگزار می شود و
زیارت اربعین در عراق یکی از بزرگترین تجمعات دینی در جهان محسوب می شود و این ویژگی باید در دایره المعارف ها ثبت شود.

هندوها خود را در آب رودخانه گنگ شستشو می دهند تا گناهانشان شسته شود که این امر در مدت شصت روزه انجام می شود که تا کنون شاهد تعداد کشته در این مراسم بوده ایم.

آیا غیر از

امروز، کربلابی شک رتبه نخست حضور زائران در یک روز مشخص را دارد. زائران کربلا در طول سال بیش از 55 میلیون نفر هستند که پرتراکم ترین ایام در کربلا مربوط به ایام اربعین با تجمع بیش از 20 میلیون زائر است.

از سوی دیگر زیارتگاه ساباریمالا؛ آماری چون سالانه بین 5 تا 70 میلیون نفر را به خود اختصاص می دهد
این زیارتگاه یک مرکز زیارتی هندوها در ایالت جنوبی کرالا ست که آمار متفاوتی از بازدیدکنندگان در مورد آن نقل شده است. بطوریکه در سال 1389 در پایان مراسم مذهبی هنوها در این محل کوهستانی در جریان یک حادثه کوچک بیش از یکصد نفر زیر دست و پای مردم کشته شدند که از آن تعبیر به تراژدی ساباریمالا شد.

آیا غیر از


معبد سن سوجی؛ سالانه 20 تا 30 میلیون نفر، این معبد بودایی که معنای اسم آن «پیروزی جدید» است در مرکز ناریتا، در ژاپن واقع شده است و شامل مجموعه بزرگی از ساختمان ها و زمین می شود که یکی از معابد شناخته شده در منطقه کانتو است و اول، پانزدهم و بیست و هشتم هر ماه، زمان اصلی زیارت این معبد به شمار می رود.

آیا غیر از

واتیکان؛ سالانه 18 میلیون نفر، واتیکان محل اقامت پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان و مرکز کلیسای کاتولیک است و روزانه بین 5 تا 20 هزار نفر از کلیسای باسیلیکا واقع در میدان سن پیترز رم دیدن می کنند و بازدیدکنندگان کل واتیکان در طول سال بالغ بر 18 میلیون نفر برآورد می شود.


آیا غیر از

وجود این تجمع عظیم انسانی آن هم در سایه امنیت اباعبدالله پیام بزرگی را به جهان رسانده و هر قلبی و عقلی را که روزنه ای برای نفوذ نور داشته باشد به تامل وا می دارد.

آیا غیر از

گزارش از هدیه آقاپور

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: اربعین ، پیاده ، حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار