مشهد؛

نگرش کیفی به مباحث ارزشی مهمترین رویکرد حوزه فرهنگی است

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نگرش کیفی به مباحث ارزشی از مهمترین رویکردهای حوزه فرهنگی است و مسائل ارزشی و مذهبی باید در دانشگاه به صورت ریشه ای و بنیادی نهادینه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام دکتر مهدی ابراهیمی همزمان با 16 آذر روز دانشجو در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع نحوه پوشش و حجاب دانشجویان، استادان و کارکنان گفت: هم اکنون این مسائل در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از شکل امنیتی خارج شده و در چارچوب ارزشی و امر به معروف و نهی از منکر دنبال می شود.

وی افزود: امسال حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بحث حجاب و عفاف، در کل دستگاههای اجرایی خراسان رضوی رتبه برتر را کسب کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: هیچ دانشجویی طی دو سال اخیر در شورای انضباطی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پرونده ندارد.

وی گفت: در این مدت به جای نگرش امنیتی و معرفی دانشجویان به کمیته انضباطی، مسئولان را موظف کردیم که با دانشجویان گفت و گو کنند و مسائل به بیرون انتقال داده نشود تا آبروی دانشجو به خطر نیافتد.

وی افزود: در گذشته دانشجو برای هر خطایی مثلا در حوزه پوشش، به شورای انضباطی معرفی می شد در حالی که اکنون با گفت و گو و تذکر اهداف دنبال می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مسائل غیر واقعی پیرامون برپایی اردوهای طبیعت گردی دانشجویان از بی مهرها نسبت به فعالیتهای فرهنگی این دانشگاه در سالهای اخیر بود.

وی با تاکید بر نگرش فرادانشجویی در این حوزه گفت: بر اساس این نگرش به جز دانشجو، استادان، کارمندان و مراکز درمانی نیز موضوع مباحث فرهنگی قرار می گیرند.

دکتر ابراهیمی در ادامه از تشکیل معاونتهای فرهنگی در دو بیمارستان امام رضا(ع) و قائم مشهد خبر داد و افزود: این اقدام برای نخستین بار به صورت آزمایشی در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی کشور انجام می شود.

وی ساماندهی فعالیتهای فرهنگی، ترویج اخلاق پزشکی و حرفه ای در محیطهای درمانی را از اهداف معاونتهای فرهنگی در مراکز درمانی عنوان کرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی دو سال اخیر توجه به فعالیت همه تشکلهای دانشجویی و همچنین ایجاد فضای آزاداندیشی و رشد فکری دانشجویان مورد توجه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: دانشجو باید از کمای بی تفاوتی که اکنون گریبانگیر آن است خارج شود و در شرایط کنونی دانشجو به دلیل ترس و واهمه تمایلی به فعالیت در تشکلها و فضای آزاداندیشی ندارد.

وی بیان کرد: گرچه هدف نخست این است که دانشجو باید درسش را بخواند اما دانشگاه محلی برای تمرین حضور اجتماعی است و صرف درس خواندن برای اداره یک کشور مفید نیست.

وی گفت: در فضای امنیتی دانشجو احساس ناامنی می کند در حالی که هیچکس حق ندارد دانشجو را تهدید کند و این امر موجب شده دانشجویان از بیان ایده و نظراتشان خودداری کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.