سارکوزی: مردم فرانسه خواستار تغییر هستند

رئیس جمهور سابق و رهبر حزب جمهوری خواهان فرانسه مدعی شد مردم این کشور خواهان تغییر هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکلا سارکوزی در سخنرانی خود پس از انتخابات منطقه ای فرانسه اظهار داشت: پس از فاجعه ای که ملت ما را هدف قرار داد حملات پاریس و ضرورت همبستگی فرانسوی ها در مقابل تروریسم، نمی توان حق افراد را در بیان نقطه نظراتشان درباره اوضاع منطقه خود و فرانسه نادیده گرفت.

تصمیم فرانسوی ها واضح است. این پیامی است که همه ما باید به آن گوش فرادهیم. مردم فرانسه می خواهند اولویت همه مسئولان سیاسی این باشد که جمهوریت بیش از این پا پس نگذارد. جمهوریت به خصوص از چهار سال قبل بسیار عقب رفته است.

سارکوزی افزود: این پیام قبل از همه خطاب به کسانی است که در راس حکومت و تقریباً همه مناطق فرانسه مسئولیت هایی دارند. این نشانه ای جدید از تمایل عمیق فرانسوی ها برای تغییر اوضاع کشور است.

این پیام خطاب به ما نیز هست. باید صدای خشم عمیق فرانسوی ها را بشنویم و درک کنیم. خشم همه کسانی که دیگر توانی ندارند، خشم همه کسانی که به سختی کار می کنند و نتیجه ای نمی گیرند.

رئیس جمهور سابق فرانسه در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بی اعتمادی که کشور ما را آزار می دهد، با خودداری از شرکت در انتخابات ظهور یافت. نمی توانم این موضوع را که بیش از بیست میلیون نفر از هموطن های ما رای نمی دهند، برای خود حل کنم.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار