اعطای قطره چکانی تسهیلات بازار خودرو را از رکود خارج کرد

رئیس انجمن قطعه سازان اصفهان با اشاره به اعطای قطره چکانی تسهیلات دولتی به خودرو سازان گفت: این مسئله موجب شده تا بازار خودرو نسبت به رکود دو ماه گذشته تنها 5 درصد بهبود یابد.

تعطیلات**نرجه پور**اعطای قطره چکانی تسهیلات دولتی موجب شده تا بازار خودرو 5 درصد از رکود خارج شودابراهیم احمدی در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اجرای طولانی اعطای تسهیلات دولتی به خودرو سازان موجب شده تا تأثیر مثبت این طرح بر بازار خودرو و شرایط قطعه سازان احساس نشود گفت: از آنجایی که خودرو سازان هنوز مطالبات بانکی وعده داده شده خود را به طور کامل دریافت نکرده بنابراین از پرداخت مطالبات معوقه قطعه سازان همچنان عاجز است.

وی افزود: بر اساس تخمین‌هایی  که زده می‌شود میزان مطالبات قطعه سازان از دو شرکت خودروساز کشور بیش از سه هزار میلیارد تومان است که پیش بینی می‌شود که بخش قابل توجهی از این رقم با دریافت کامل تسهیلات دولتی به خودرو سازان اخذ شود.

احمدی با تاکید بر اینکه تزریق نقدینگی وعده داده شده به خودرو سازان هنوزان طور که باید باشد اظهار کرد: این مسئله موجب شده تا بازار راکد خودرو تنها 5 درصد نسبت به وضعیت دو ماه گذشته خود تغییر و تحولات داشته باشد.

به گفته احمدی بر اساس برنامه ریزی هاو اظهارات صورت گرفته قرار است تا سقف 70 درصد از نقدینگی تزریق شده از سوی بانک‌ها به شرکت‌های خودروساز، در قالب پرداخت مطالبات به واحدهای قطعه ساز در سراسر کشور داده شود.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، خودرو ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
با سلام
ضمن عرض خسته نباشید از تمامی همکاران شما
یک درخواست دارم که امیدوارم مجدد اون را پیگیری بفرمائید
در خصوص وام خودروی 15 میلیونی که به کلیه بانکها در ابتدای سال صادر شده ولی هیچ بانکی این وام را به مشتریان نمی دهد
خواهشا پیگیری کنید چون اگه واقعا قصد خروج از رکود این صنعت رو دارن با راه انداختن این وام به نظر خیلی از مردم هم صنعت راه میفته ، هم خودروهای کشور رو به نو گرایی میره و هم خیلی از مردم خودرو دار میشن
بر فرض مثال منی که 10 میلیون دارم اصلا توانایی خرید یک خودرو را ندارم ولی اگه بتونم وامی 15 تهیه کنم حتما توان خرید یک خودرو را دارم
با تشکر
لطفا دولت رو تحت فشار قرار بدید
چون شما و همکارانتون زبان گویا ما هستید
آخرین اخبار