طرح حفظ موقعیت و جلوگیری از هر گونه ساخت و ساز در میادین تا ارائه طرح جامع ساماندهی به تصویب رسید

در دویست و سیزدهمین جلسه علنی شورای شهر سه اعتراض و طرح حفظ موقعیت و جلوگیری از هر گونه ساخت و ساز در میادین و چهارراه‌ها و معابر مهم شهر تهران تا ارائه طرح ساماندهی مورد تصویب و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طرح حفظ موقعیت و جلوگیری از هر گونه از ساخت و ساز در میادین چهارراه‌ها و معابر مهم شهر تهران  تا ارائه طرح جامع ساماندهی معابر مورد بررسی قرار گرفت که بر این اساس دسته بندی از جامعی از میادین، چهاراه‌ها و محورهای شاخص شهر تهران به همراه ملاحظات راهبردی، نحوه چگونگی ساماندهی و طراحی آن‌ها با توجه به اسناد بالا دست تهیه و نتیجه را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد.

ب: نسبت به پالایش اولویت بندی طرح‌های موضوعی و موضعی مربوط به میادین، چهارراه‌ها و محورهای مهم و تکلیفی اقدام به تهیه و حریم پهنه‌ی مشمول میادین و محورهای شاخص را جهت جلوگیری از ترغیب کاربری و کنترل ارتفاع ساخت و ساز مشخص کند.

همچنین لایحه حریم میادین، محورها و چهارراه‌های شاخص جهت اعمال در نقشه‌های طرح تفصیلی به کمیسیون ماده 5 ارائه شود.

ج: پس از تایید لیست اولویت بندی موضوع بند "ب" توسط شورای اسلامی شهر تهران  تمامی طرح‌های موضعی و موضوعی تکلیفی به انجام نرسیده با موضوعیت میادین، چهارراه‌ها و محورهای مهم شهری را با توجه به اولویت‌ها و زمان بندی تعیین شده تهیه و گزارش آن را به همراه برنامه زمانبندی اجرا و شورای اسلامی شهر تهران جهت تصویب ارائه کند.

 تبصره: از تاریخ ابلاغ این مصوبه شهرداری تهران مکلف است تا تکمیل سند راهبردی ساماندهی میادین تغییر کاربری در حریم 32 محور و میدان و سیما و منظر شهری را جهت بررسی و تصویب به کمیسیون ماده 5 ارائه دهد اما تبصره آن با تغییراتی همراه بود که از جمله آن می‌توان به حذف ساخت و ساز و افزودن سیما و منظر شهری و بررسی آن‌ها در کمیسیون ماده 5 اشاره کرد از این رو طرح ساماندهی میادین و معابر با این بند و تغییر تبصره  به تصویب رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسیدگی به اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه (انتخاب و معرفی دو نفر از صاحب نظر دانشگاهی جهت عضویت در کمیته برنامه ریزی نظارت موضوع مصوبه مقابله با کنترل و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی) غیر قانونی تشخیص داده شد چرا که به بند ماده 80 اشاره شده بود از این لحاظ این اعتراض فرمانداری رد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.