فرانس24: مسلمانان آمریکا در صف نبرد با افراط گرایی قرار دارند

مسلمانان آمریکا پس از سوء قصد اخیر در این کشور بیش از هر وقت دیگری نگران آینده خود هستند، در صف اول مبارزه با افراط گرایی قرار دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: بین ده تا پانزده میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می کنند. این ارقام چندان دقیق نیست، چرا که سرشماری افراد بر اساس مذاهب در آمریکا ممنوع است.

در عوض به طور قطع می توان گفت که بیش از دو هزار مسجد در آمریکا وجود دارد. بعد از تیراندازی اخیر در آمریکا باراک اوباما از آمریکایی ها خواست که از ادغام کردن مسئله مسلمانان و تروریسم با یکدیگر خودداری کنند.

گزارشگر این شبکه به ملاقات مسلمانان آمریکایی در ایالت ویرجینیا رفتند. گزارشگر گفت: مسلمانان آمریکایی دلایل بیشتری برای نگرانی دارند.

شرایط حساس است و رهبران مسلمانان خواستار گفت و گو شدند. جوهری عبدالمالک روحانی مسجد دارالحجرت گفت: اگر کسی شما را در اتوبوس دید و آن شخص عصبی بود، به وی سلام کنید. به او بگویید سلام، اسم من عبدالله است.

گزارشگر ادامه داد: به گزارش اف بی آی این مسجد محل رفت و آمد افراد مرتبط با سوء قصدهای انجام گرفته در آمریکا و از جمله حمله یازدهم سپتامبر بوده است. برخی از کسانی که به این مسجد می آیند، بر این باورند که گرایش به افراط گرایی یکی از مشکلات جامعه مسلمانان است.

آن ها خاطر نشان کردند که در صف اول مبارزه با این پدیده قرار دارند. حسین گل از هیات مدیره مسجد دارالحجره گفت: برخی از مسلمانان وقتی یکی از فرزندان شان به افراط گرایی دچار شد، با اف بی آی تماس می گیرند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار